Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Kaela - 27 augusti 2015 22:15

  


Så här dags på kvällen, när det börjar bli dags att krypa isäng så kommer alltid en gammal psalm i mina tankar:

" Så går en dag än från vår tid och kommer icke mer,
och än en natt med Herrens frid till jorden sänkes ner."


På många platser på vår jord är det inte frid utan slkräck som natten för med sig.

Och vi har mage att diskutera om vi ska ta emot dessa jagade människor om/när de kommer till vårt lan!

Vår tacksamhet för att i sekler ha fått leva i ett land i fred  borde överskölja de som söker skydd hos oss med generositiet.


Med de tankarna knyter jag ihop denna dag som inneburit både glädje och oro.

Och önskar DIG en fin avslutning på DIN dag!

Vad den än har inneburit!

 Och sköna drömmar på vägen mot en ny morgondag!


Ett citat så här mot slutet av dagen:


"Jag försöker inte dansa bättre än någon annan. Jag försöker bara dansa bättre än mig själv.”
Michail Barysjnikov


Mikhail Baryshnikov - See more at: http://www.lifevision.se/vad-vi-gor/resurser-for-livet/citat/#sthash.mUuv3OTS.dpuf


Av Kaela - 27 augusti 2015 17:44

 



Just hemkommen efter en intensiv förmiddag på jobbet med förberedelser för min nya kollegas ankomst bland annat!

Och nu ligger tidningen Frivillignytt hos Tryckeriet och kuverten är klara att syoppa i tidngarna då de kommer och låta dem  gå ut till alla våra frivilliga

Det är ett tufft jobb att skriva och redigera denna.Skönt att ha kommit så här långt!


Så ett kanske ännu mera omtumlande besök hos ögonläkaren på sena eftermiddagen.

Jag har börjat märka att jag ser mycket dåligt på ena ögat.

Och domen blev att jag på grund av en tidigare skada troligen blir blind på det ögat.

Men än så länge ser jag - och sorger ska inte tas ut i förskott.!


Gå gärna in på E-K:s sida där hon bland annat lottar ut den bok hon skrivit om den långa vägen genom sorgen efterfter en älskad make som lämnade jorden alldeles för tidigt.

Vi som inte vinner boken - får väl köpa den.

Det kan man också göra på  hennes blogg.


Jag gick hem i ösregn - kändes lite som att himlen grät mina tårar.

Nu skiner solen!


Vädret är som livet!

Det skiftar!





Av Kaela - 27 augusti 2015 06:05


 



Grattis Rolf och Raoul idag 27 augusti - på er namnsdag!


Grattis säger jag också till dig som har födelsedag!


Njut dagen!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards