Alla inlägg den 1 september 2015

Av Kaela - 1 september 2015 22:15


 



Första dagen med ny kollega.

Ja faktiskt den enda kollega jag haft under min tid som samordnare på Frivilligcentralen.


Hon vill veta allt på en gång den här tjejen.

Hon är verkligen "på"

Även om en enda dag har övertygat henne om hur komplext detta jobbet är och att man måste växa in i det.

Det tar tid.

Men hon har absolut rätt tänk.

Och hon tänker verkligen med hjärtat.

Dessutom tycker jag redan om henne.

Det kommer att bli bra detta tror jag!


Mu ramlar dessutom snart Frivillignytt ner i lådorna.

Där hon presenteras för alla våra frivilliga och andra  som får tidningen.

Säkert blir de nyfikna på henne.


Hon har jobbat på Landstinget tidigare- en helt annan arbetsplats.

Och läst Samhälls och Kulturanalys på Universitet.

En helt rätt utbildning för detta jobbet!


Det är svart utanför mitt fönster nu.

Och jag är jättetrött efter att sovit mindre bra inatt - och en lång tuff dag.


Så det tar inte lång stund innan jag kommer att känna att det är dags att "knyta sig"


Innan dess vill jag bara önska DIG en riktigt God Natt!

Med drömmar som du mår bra av!


Och så ett citat att ta med oss in i natten:


"Varje dag för med sig en valmöjlighet: att utöva stress eller att utöva frid."

 Joan Borysenko



Av Kaela - 1 september 2015 06:20

 



Vaknade någon gång på förnatten av regnets trummande mot rutan och fick bråttom ut och ta in dynorna i balkongmöblerna.

Det är visserligen under tak genom golvet i grannens balkong, men det kan slå in lite om det regnar hårt.

Och det gjorde det inatt - och det gör det nu på morgonen.


Regn är lite praktiskt besvärligt kan jag tycka.

Paraplyn är otympliga!

Men ändå är regnets trummande när man är inomhus mysigt.


Idag ska jag som sagt möta min nya kollega.

Vill lova att det är spännande.
Jag har ju mött henne på anställningsintervjun - men det är ju alltid lite spända tillställningar .
Ska bli roligt att lära känna henne!


Jag hoppas att DU ser fram emot en bra dag!

Det märkliga är ju att om vi ser fram emot det som väntar med glad förväntan så blir det ofta väldigt bra!

Ta hand om DIG idag!
Gör något snällt för DIG själv!


Det är DU verkligen värd!


Och så ett citat att ta med oss ut i dagen:


"Ibland innebär kärlek att släppa taget när du egentligen vill hålla i hårdare. "

Okänd



Av Kaela - 1 september 2015 06:15

 




Idag - den 1 september har Sam och Samuel namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulerar förstås också dig som har födelsedag!

Hos mig öser regnet ner denna första dag i september....men fira kan man göra inomhis!

Gör det!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards