Alla inlägg den 4 september 2015

Av Kaela - 4 september 2015 22:15

 




"Tänk att vara solen och se allting" sa en liten flicka till mig idag!

Tanken svindlar till.

Ja tänk om vi skulle kunna se allting på hela jordklotet.

En sak är vi nog alla övertygade om att det delvis verkligen inte skulle vara någon uppmuntrande syn!


Men vi skulle också se kärlek.

Uppoffringar....ömhet och omtanke.

Trots allt vill jag tro att det vore det mesta vi skulle se vid en jämförelse.


Oavsett vad solen eller månen ser börjar det bli kväll på vår plats på jorden.

Jag är trött efter en intensiv dag.

Inte är det alldeles problemfritt att introducera en ny kollega i det som jag har som sträcker sig över så vida områden och ändå är så komplext!


S¨-  jag säger godnatt till Dig och avbryter filmen "Änglar och demoner" som är en filmatisering av Dan Browns bok med samma namn. Ingen förust enligt mitt tycke att inte se klart den.

Den eviga kampen mellan gott och ont i viss utsträckning.....men just ikväll lockar sängen mera än filmen.


Vill säga ett varmt GODNATT till DIG!



Och så - ett citat att ta med i pyjamasfickan:


"För att vara rättvis fordras att man är rätt vis."
Hans Larsson

Av Kaela - 4 september 2015 17:11

 

Bilden från "Världen idag"



Bor du i Norrköping?
Känner du hur du bara inte kan sitta med armarna i kors när du hör och läser om den enorma flyktingkatastrofen.

Då vill man göra något.

Just nu har du ett strålande tillfälle.

Gå in på Frivilligcentralens Facebooksida och läs om hur Svenska Kyrkan arrangerat mottagande av förnödenheter till flyktingar i Grekland.

(Grekland har inte råd att hjälpa. Men vi har)

Av Kaela - 4 september 2015 06:18

 


Oro är något som följer oss människor.

Ibland är vi oroliga för något speciellt.

Andra gånger är oron namnlös.

Bara finns där.

Så många av de människor jag pratar med- talar om sin oro!

Om sin ångest till och med.


Det är lätt att säga: oroa dig inte!

Men ändå hamnar vi alla där ibland!


Själv var jag odta orolig för tusen saker förr.

Tills jag började inse hur många gånger jag oroade mig helt i onödan.

Allt gick ju bra!


Jag satte upp en skylt på mitt hjärtas dörr att herr Oro inte var välkommen!
Men jag fick mota och mota - för som vi alla vet försöker oron att smyga sig in bakvägen och från alla möjliga andra håll.


Då började jag skriva upp när jag drabbades av oro. Och för vad....och följde upp anteckningen med några rader om huruvida det jag oroat mig för hade hänt!

I snitt hände det kanske en gång på 25 tillfällen av oro.
Det blev en god hjälp för mig!

Jag oroar mig fortfarande nu och då!

Men inte särskilt ofta.
Om det jag oroar mig för händer så sällan - då har jag ju lidit helt i onödan.
Och OM det händer har jag mått dåligt två gånger för samma sak!


Idag kastar v oron och öppnar händerna och tar emot det denna dag av vårt liv ger oss!


Önskar dig en dag med små vardagsmirakel.
De finns varje dag!

Det gäller bara att upptäcka dem!


Så ett citat att ta mked ut i dagen:


"Om vi är villiga att sluta hoppas på att otrygghet och smärta kan utplånas, får vi mod att slappna av utan att ha fast mark att stå på. Det är första steget på vägen".

Pema Chödrön

Av Kaela - 4 september 2015 06:13

 


Grattis på namnsdagen 4 september Gisela!


Och grattis till DIG som firar födelsedag!


Njut av dagen - det finns en särskild anledning när man har bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards