Alla inlägg den 10 september 2015

Av Kaela - 10 september 2015 22:15


 




 Idag pratade jag med en äldre dam.

Ja man kanske till och med får säga gammal för hon fyller 97 nästa gång.


Hon var väldigt ledsen för att hon var rädd för att allt intresse för flyktingarna nu skulle ta intresset och insatserna bort från äldre.


Det får aldrig ske.

Vi klarar både våra äldre och flyktingarna.

Man får aldrig någonsin ställa utsatta grupper mot varandra.


Ännu mot sängdags klingar hennes ord i mina öron: ....men det är väl inte så vikigt med oss gamlingar. Vi ska ju ändå snart dö!


Medan jag borstade tänderna kom Bo Setterlinds dikt i mina tankar.


Livet är så gränslöst kort.


Låt oss ge varandra tid

Låt oss göra famnen vid




Ja låt oss göra famnen vid!!!!

Så den räcker till alla som behöver en famn.


Just nu vill jag skicka en godnattkrtam till DIG!

Sov gott och kom ihåg att du är en mycket speciell person.


Och så kvällens citat:


"När det finns kärlek är det lätt att dela en potatis"


Irländskt ordspråk






Av Kaela - 10 september 2015 17:40


 



"Det måste bli värre innan det blir bättre" stod det på en vägskylt vi åkte förbi någonstans någon gång i sommar.

Och det är väl en sanning som gäller det mesta.

Ska man bygga bättre vägar så blir det rörigt ett  tag och ska man städa så börjar man med att dra till


Jag har upptäckt vad jag egentligen visste att det är lite grand likadant med att få en ny  kollega i ett yrke som är så komplext och annorlunda som frivilligsamordnarens.

Även den som har mycket goda meriter både utbildningsmässigt och arbetsmässigt är nollställd inför det som möter på det ideella området.

Det är på ett sätt ett helt nytt tänk.
Och det kr'ver stor personkännedom.


Men - det måste bli värre innan det blir bättre.

Och jag ser fram emot att det blir bättre!



Av Kaela - 10 september 2015 05:56

  I



gårkväll var min arbetsdag till klockan 22.00

Och idag börjar den lite tidigare.


Hann aldrig in och säga godnatt igårkväll.


Nu önskar jag DIG en dag där DU får tid att stanna till ibland - och verkligen uppleva ögonblicket.

Vårt liv består ju av ögonblick - så vi behöver fånga ett srskilt ögonblick i flykten ibland.


Ett citat att ta med oss in i dagen:


"

Om en människa finner sig själv har hon ett palats där hon kan leva sitt liv med värdighet.
James A. Michener

Av Kaela - 10 september 2015 05:49

 


Grattis till Turid och Tord som har namnsdag idag - den 10 september!


Och grattis till dig också förstås som firar födelsedag igår.


En dag full av glada överraskningar önskar jag er!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards