Direktlänk till inlägg 20 september 2015

Kärlek behöver vi alla....

Av Kaela - 20 september 2015 07:41

  

 

Vi har alla ett behov av kärlek.
Ingen undantagen.
Vi behöver få höra och känna att vi är älskade. 
Att vi duger, både de dagar vårt självförtroende är på topp och de dagar vi tappar tron på oss själva.
Kanske allra mest då!
 
Du har säkert hört de här orden:

"Älska mig mest när jag förtjänar det minst.
Det är då jag behöver det bäst!"
 
När allting känns på sned.
Humöret är under noll.
När vi tycker att hela världen är emot oss.
Vi har ju alla såna dagar - eller hur?

Då är det faktiskt bara kärleken som kan nå in till vårt inre och resa oss ur bitterhetstankarna och förvandla de mörka bilderna på vår näthinna till ljusa löftesrika bilder.

Om vi nser det när vi möter någon som spyr galla över allt och alla - då har vi en otrolig möjlighet att få den människan på andra tankar med en kärleksfull handling.
Ibland räcker det med en kram!

Kärlek är ett mänskligt behov.Kärlek är det vi alla söker.
Kärlek är en drivkraft.Kärlek vill väl.
Kärlek vinner över hatet. Det är något som bara kärleken klarar av!

Visst är jag medveten om att många kan tycka att talet om kärlek - och kärlekens kraft kan låta lite överspänt - eller kanske banalt.
Men kärek är det mest jordnära som finns - och det mest fantastiska.
Astid Lindgren sa: "Ge barnen kärlek och ännu mera kärlek så löser sig resten"
Ungefär så i varje fall.
Och det är sant!
Men kärlek löser också många saker när vi är vuxna.
När vi möter kärlek händer något med oss - vi orkar lyfta blicken - och vi orkar ta fatt i glädjen.
Jag ser det varje dag i mitt arbete som samordnare på en Frivilligcentral.
Det är ingen överdrift att säga att jag sett både under och mirakel ske - när kärleken får diktera.
(Gå gärna in på Frivilligcentralens Facebookgrupp) eller/och hemsida
 
Så önskar jag DIG en härlig kärleksfull dag!
När DU både får ge och ta emot kärlek!
För kärleken är sådan - den vill ge igen - och så blir detta att vara kärleksfull en slags win-win situation där både du och mottagaren blir belönade.
 
Ett citat så här på morgonsidan till oss alla:
 
"Finn fröet i botten av ditt hjärta och föd fram en blomma."
 
Shigenori Kameoka
 
 
 
 
 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards