Alla inlägg den 24 september 2015

Av Kaela - 24 september 2015 20:23

 





Har du liksom jag ibland - kanske lite nu och då funderat över vad det är som gör at vissa människor har vad vi kallar "karisma"?


Många människor behöver bara visa sig och genast står de i medelpunkten.
De har en alldeles särskild - ja en speciell utstrålningskraft.

Vad är det som gömmer sig bakom denna tilldragande utstrålning.

Det är en oemotståndlig naturlig auktoritet, som visar sig på flera olika sätt, i personens uppträdande och sätt att vara, så väl tilldet yttre som det inre.


Vad äger de som vi andra inte har?


Människor med karisma förmedlar alltid till andra det allra bästa, en positiv livsinställning och livsglädje -  de sprider hopp och tillit och får genom det denna enorma dragningskraft - tror jag.


Dessa människor har mod att följa sina egna ingivelser, intuitioner, eftersom de är säkra på sig själva.


 De älskar människor och tar sig an dem.


Denna kärlek betyder att säga ja, mena väl, vilja gott.

Men inte bara medmänniskorna utan även sig själv.

Bara den som tycker om och litar på sig själv, kan väcka kärlek och förtroende hos andra.


jag är säker på att de är människor med stor kärlek både till sig själva
och andra -  och med en total närvaro i nuet.


Människor med den inre frid, som bara kan komma ur livets erfarenheter.
När man tycker om sig själv och accepterar sig som man är.


Det uppstår en slags ljus kring en sådan person.

En laddning - en dragningskraft!


En del talar om magnetism, andra om aura, lyskraft eller naturlig auktoritet när de berörs av någon.
Karisma kan också uttryckas som förmågan att påverka andra positivt genom att upprätta kontakt med dem på alla plan, fysiskt, känslomässigt, intellektuellt och andligt.


Karismatiska människor lyfter.

Både sig själva och de som de möter.

Det tror jag vi alla iakttagit.


Men det är något mera.

Jag tror de har en oövervibvnnerlig tro på någon eller något.

Som ger dem den aura av mening som finns runt hela deras person-


Och jag tror också att karismatiska människor är starkt närvarande där och då!


Väl medvetna om vilka de är-


Det betyder ju att vi alla kan bli karismatiska människor - eller hur!


Ett hoppfullt budskap till oss alla.


Just nu vill jag säga att jag önskar DIG en skön kväll och så småningom en god natt.


Se dig i spegeln innan du går och lägger dig och se att även du har en lyskraft inom dig.

DU är en alldeles särskild person!


Och så citatet att ta med oss in kvällen och natten:

"Uppriktighet är att inte säga allt man tänker utan att mena allt man säger"


Okän tänkare




Av Kaela - 24 september 2015 05:54

 



Att leva i en närvaron av just det ögonblick som är nu.

Det är något jag tror de allra flesta av oss kämpar med att klara av.


Har du tänkt på hur barn gör?

Barn är de verkliga experterna på att vara här och nu. 

Barn ältar inte igåroch oroar sig inte för morgondagen.

I varje fall inte så värst mycket.

De lever nu – inte snart, inte sedan och inte förr i tiden.


Tankar om närvaro i det pågående ögonblicket kom upp i ett samtal som vi hade på en kurs på mitt arbete.


Någon berättade om att ett knep han hade för att kunna vara i nuet var att koncentrera sig på sin andning.

Han sa:När du lägger ditt fokus på att vara närvarande med, känna och uppleva dina egna andetag, landar du i nuet.

Dina andetag händer i nuet.


Någon annan undrade om nuet alltid är så förträffligt och bra att man verkligen vill vara i det.

Kan det inte vara så att det är helt bedrövligt jobbigt just nu - hos tandläkaren till exempel - så jag hellre fokuserar på DÅ - när jag reser mig ur stolen och det är över.


Så tror jag visst att det kan vara...

Men - kanske är det en utmaning att till och med där - mitt i ett nu man inte trivs i -  försöka vara där - i alla fall.



När man är närvarande inger man  förtroende, man kommunicerar tydligare och ger ett engagerat intryck - visst är det skäl nog till att i allt högre utsträckning sträva efter att vara just där jag är - just nu?




Önskar DIG och mig och oss alla - en dag som vi berkligen bor i varje ögonblick av!



Och så ett citat fö4rstås - att ta med oss ut i dagen....


"Endast sanningen om vem du är och insikten om den kan göra dig fri"


 Eckhart Tolle

Av Kaela - 24 september 2015 05:43


   



Grattis på namnsdagen 24 september Gerhard och Gert!


DU som har födelsedag!



Ett stort grattis till DIG också!


Låt dagen bli just det DU vill på DIN bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards