Direktlänk till inlägg 25 september 2015

Vilken tur att humorn finns......

Av Kaela - 25 september 2015 22:00

 



Humorn är en gudagåva säger man!


Och jag är helt övertygad om att det är så.

Hur många konflikter har inte löst sig på ett bra sätt - med humor.

Hur många skratt - som faktiskt förlänger våra liv har inte humorn givit oss?

Men denna gåva - precis som många andra härliga, fina gåvor kan användas helt fel.

Om man är beredd att använda humor för att förlöjliga en annan person.

Då har den blivit ett vapen som kan döda.

Åtminstone döda livsglädjen effektivt.


Men rätt använt har humorn varit en livräddare.

Den som kan skratta mår betydligt bättre än den som inte kan det!

En bok som jag fick av min mormor som 8 åring hette Skratt-Maja.

Hon var verkligen en tjej som tog livet från den glada sidan.


En dag stod hon ute på trädgårdsgången och skrattade och skrattade och drog i kjolen till sin fjolårsklänning som blivit lite för kort efter den tidens sed.

"Vad gör du" frågade hennes mamma...."Jo" svarade Maja..."om livet kan bli längre för att man skrattar så måste kjolen kunna bli det också"


Den historien skrattar jag fortfarande åt när den dyker upp ur minnets labyrinter.


Nu är det tid att sluta "bubbla" för ikväll - lämna DIG ifred - och önska Dig en skön natt med goda drömmar!


Ett citat att ta med dig in i helgen får du här:


"Den vinner mycket, som förlorar ett fåfängt hopp."


Ella Fitzgerald

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards