Direktlänk till inlägg 30 oktober 2015

Tankar på spårvagnen hem - då jag såg alltför många likformade personer

Av Kaela - 30 oktober 2015 17:38


 





En viktig aspekt då det gäller vårt förflutna..är att acceptera det som har hänt oss i livet.



Kom bara ihåg att det inte betyder att vi inte längre bryr oss om det som hänt oss  - utan vi tittar på det som skett och inser att den händelsen skulle vi gå igenom för att lära oss något av den.

 Många av oss vet det här redan, men det gäller att verkligen titta på djupet
och framför allt våga titta på djupet eftersom det innebär en stark känslomässig resa,som vi många gånger vill slippa göra.
Försök också att se att det tillhör ditt förflutna och att det inte är den du är idag!
För idag - i nuet kan du välja att vara den du verkligen vill vara!

 

Bestäm dig för att också agera utifrån den vetskapen i den vardag som du lever i idag.
Låt kärleken hela dina rädslor eftersom rädslorna inte är en del av dig!


DU är en fantastisk person - göm inte denna gåva till världen  genom att leva som kopia.

DU är underbarast som original!

 

 
 
Ingen bild

Sanna

30 oktober 2015 22:05

En liten tanke runt "den jag vill vara"?
Det är väl lite det som är bekymret att vi inte vill vara den vi ÄR - det förflutna har kanske gjort oss till någon vi inte är och så vill vi till något att vi inte är.
Vi är ju alla skapta unika - så det vore ju bra att vara den vi är menade att vara.
Det kanske är så du tänker men orden är så vanliga och menas ofta att jag ska skapa en människa av mig själv (en drömbild).
Önskar dig en ny fin helg
kram

Kaela

31 oktober 2015 07:43

Vi kan ju inte skapa - men vi kan bestämma oss för att det som inte är jag ska inte ha någon plats - vi skapades som du säger unika.
Men visst är det svårt att inte påverkas av det som möter oss....men längst inne i oss bor alltid den vi verkligen är.
Det är den personen som har sin speciella uppgift och sin speciella väg att gå.

Ha en underbar helg Sanna önskar jag dig med en kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards