Alla inlägg den 10 november 2015

Av Kaela - 10 november 2015 21:00


 




En superintensiv förmiddag på jobbet efter som jag skulle upp till sjukhuset för MR-röntgen på eftermiddagen måste jag försöka hinna hela dagens pappersjobb på halva tiden.


Det flöt på bra på jobbet och fungerade som jag ville.

MR röntgen gillade jag inte.

Men ibland får man lov att göra även det man inte gillar.


Ja, det finns verkligen saker vi måste även om vi inte vill - men det är mycket få.
Bara några ibland!


Däremot omger vi oss med plikt och måsten - och tror att andra anser att vi måste en massa.

Frågan är vad vi själva anser?


"Det är mycket man inte måste" har Thomas Sjödin skrivit en befriande bok som heter.

 

Man måste inte tycka som andra likna alla andra, man måste inte vara framgångsrik, se lika cool ut som de   - inte titta på samma TV-program eller gå på samma bio.

Man måste inte vara lyckad och framgångsrik enligt gängse modell.

Man måste inte tjäna mycket pengar.
Bara så det räcker!


Det är ok att inte orka!

Det är ok att inte räcka till på alla kanter.


Det gäller att göra upp med de måsten vi inte måste uppfylla -  för att ha krafter över för de måsten som vi faktiskt måste.


Vi måste absolut inte leva upp till veckotidningsreportagen av ett fullkomligt hem - ett fullkomligt jag med perfekt make-up och varje hårstår på plats (jag tycker förresten att "vindrufsat hår är snyggt).


Vi måste inte vara bäst!

Det är mycket bättre att vara en lycklig och avslappnad medelmåtta än en perfekt och jättestressad hellyckad person.


I vems ögon är det viktigaste för mig att spegla mig.

Givetvis i deras som ycker om mig.

Och de tycker nog om mig även om jag har lite ostädat och inte senaste färgen på ögonskuggan!


DU - var rädd om dig!

Se till att det DU måste göra- är just det du måste.

Och att du inte gör det för att vara någon annan till lags!


Önskar DIG en skön avslutning på tisdagskvällen när du möter din bild i spegeln och tänker: "Tack gode Gud för att jag är så vacker"


En god natts sömn på det och du kommer att göra succé imorgon!


Här kommer kvällens citat:


”Hur mycket av allt elände orsakas av att vi inte lärt oss att vara tacksamma för det vi har, att vi ständigt jagar nästa ögonblick, att vi vänder ryggen till nuet … till livet?”

Ron Meiner







Av Kaela - 10 november 2015 06:10

 



Dagarna rinner fort undan nu i november.

Ändå är varjde dag en särskild gåva!


Om du tycker att gårdagen inte gav dig vad du längtade efter.

 Släpp taget om det som var igår och låt det nya börja idag.


Varje dag är ny.

Och om vi vill kan vi välja att börja om på nytt varje dag.

Eller i varje ögonblick egentligen.


Släpa inte  med dig fårdagens misstag och besvikelser in i den här nya dagen som ligger helt orörd framför oss så här i tidiga morgonen.

Stäng dörren om det som var och v'nd dig mot det som kommer.

I tacksamhet över vad du lärt dig av gårdagen eller dagen dessförinnan.

För även misstag lär oss nya saker.


Kanske till och med i högre utsträckning än en lyckad dag.


Var lite extra snäll mot dig själv - ta hand om dig och ge dig själv en stund nu och då under dagen som är bara din.

Även om det bara är några minuter.


Jag önskar DIG det allra bästa av dagen som ligger framför DIG!

Den är en ny möjlighet!


Ett citat att ta med ut i dagen:


"I  små sakers dagg finner hjärtat sin morgon och blir uppfriskat"

Khalil Gibran



Av Kaela - 10 november 2015 06:02

 


Grattis på namnsdagen 10 november Martin och Martina!


Grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Ha en riktigt fin bemärkelsedag!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards