Direktlänk till inlägg 11 november 2015

Det svåra vi möter kan ge oss något gott!

Av Kaela - 11 november 2015 06:08

 


Idag är en alldeles särskild dag!

Den väntar på oss med sina oväntade glädjeämnen och låter oss bli överraskade och glada.

Kanske möter någon av det som är svårt.

Det som vi inte vill möta.


Även den dag vi möter svårigheter bär en slags välsignelser på vingen.

Inte så lätt att upptäcka kanske, men undan för undan kommer vi kanske att inse att det var en erfarenhet som gav oss ett nytt djup och nya insikter.


Just i mötet med det svåra känns det nog som att det vore något vi gärna avstod ifrån.

Men kanske är det så att just det tuffaste vi möött på sikt ger oss oerhört mycket.


Om inte annat lär det oss livserfarenhet.


Igår tog jag emot en ny frivillig.

En tjej sdom just fyllt 18 år.

Det är alltid två möten med en ny frivillig.

Med sig hem från det första mötet får man en så kallad registrering att fylla i.

Och man skriver sin livsberättelse - kort eller lång - i kronologisk ordning eller mera om vem man är idag!


I den hade hon skrivit att hon har en lillasyster med Downs syndrom.

Jag frågade henne när jag läst detta om det varit svårt att vara storasyster till en syster som behövde mer än hon själv av föräldrarna.

Hon svarade: Ibland, men mest är jag v'äldigt glad för att just hon är min lillasyster.
Hon har lärt mig så mycket.

När jag frågade henne vad hon lärt sig av sin syster svarade hon: Att vi är lika mycket värda, alla!
Och hon blir alltid så glad när jag kommer hem.


Önskar innerligt en dag till DIG när DU känner att DU är älskad.
Att någon blir glad när de möter DIG!


Ett citat att ta med oss ut i dagen:


"Alla vackra känslor i världen väger mindre än en enda vänlig handling."
  Robert Lowell

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards