Direktlänk till inlägg 16 november 2015

Ta hand om dagen och varandra!

Av Kaela - 16 november 2015 06:02

 


När jag vaknade nu i ottan kom jag att tänka på en bok jag läste för ett eller ett par år sedan.


En bok som ställde en hel del frågor.


En av de frågorsom  jag särskilt minns lyder så här; "Om du skulle dö idag, vad skulle då göra dig mest ledsen att INTE ha sagt till din nära och kära?".

Det är en fråga jag har burit med mig sedan dess.

Av och till dyker den upp i mina tankar.

S

ärskilt mycket när det kommer en påminnelse som för en tid sedan då en vän som var mitt i livet kommer hem från jobbet och sätter sig att betala räkningar vid datorn - och bara faller ihop - hennes hjärta hade bara stannat.


Eller i går när det plingade till i min telefon - och jag fick ett sms som berättade att en vän jag tycker mycket om - inte längre finns ibland oss.

Oväntat - och alldeles för tidigt.


Självklart dök då den här frågan upp med förnyad kraft!


Vad är det jag borde ha sagt till dem jag älskar om jag plötsligt skulle dö idag?
Eller om de inte längre kan höra mig.


Ett vet jag!

Vi kan aldrig tillräckligt mycket berätta för dem vi älskar vad de betyder för oss.

Ibland blir jag rädd att människor ska tycka jag är lite jobbig när jag alltid - innan jag skiljs från någon säger:
Du vet väl hur mycket du betyder för mig?
Jag älskar dig!


Det är den enda väg jag har funnit för att veta att de jag lämnar - om jag skulle dö idag - eller de - har fått veta vad de betyder för mig.


Det är en ny dagnu  och vi går in i en ny vecka.

En vecka som jag oppas ska innebära att vi berättar för de människor vi har omkring oss - hemma och på jobbet - och till de vänner vi har!


Önskar DIG en bra måndag och vecka av många möten med människor som betyder mycket för DIG!


Ett citat att ta med oss in i dagen:


"Vi är alla änglar med en vinge och bara genom att omfamna varandra kan vi flyga".
Luciano de Crescenzo


 
 
Leva-Kerstin

Leva-Kerstin

16 november 2015 16:16

Ja, det är en bra mening att ha med sig. Vi är bra på det. Varje dag säger någon av oss med kärlek i ögonen och leende på läpparna:
"Älskar du mig idag"?t
Ja, jag älskar dig dig mest av allt i hela världen.
Så kramas och pussas vi.
Det är så härligt.
Kramar om dig för alla dina fin inlägg.

http://www.steeperz.com

Kaela

16 november 2015 22:03

Åh vad härligt att ni har det så fint Eva-Kerstin!
Tack för den kramen.
Satt så bra just när den behövdes.
Kram till dig också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards