Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

Våga bry dig om

Av Kaela - 7 januari 2016 21:58


 


Nog undrar vi kanske ibland om våra ansträngningar och välmenade försök att göra saker för andra verkligen betyder något, för man tycker sig alltför sällan se synbara resultat.

Jag tror faktiskt att trots detta är det så att det lilla ofta påverkar folk i större utsträckning än vad vi tror.


Jag vet själv hur stor betydelse det som kan tyckas vara litet för den som givit det har haft för mig. kanske ett uttryck för att någon tänker på mig när de vet att jag har det extra besvärligt - ett gott ord, ett sms, en vänlig gest, en beröring eller ett leende.


Har även blivit rörd över sådant som andra  - när de inte är medvetna om att de är iaktagna - gjort för någon annan-en liten vänlig gest som kanske ger kraft till ett steg till.

Någon sa någon gång "Sådan du är då du tror att ingen ser dig, det är den sannaste bilden av dig själv"

Allt vi gör har betydelse.


Man brukar säga att barnen gör inte som föräldarna säger, de gör som föräldrarna gör.


Någon som inte lever som den lär blir helt enkelt inte trovärdig, ord och handling måste gå hand i hand.


Visst är det fint när människor pratar om att älska- om att ge ut av sig själv- men ännu finare är det när man får se det ske.

Jag är väldigt prioriterad - det vet ni alla som brukar läsa mig -  för jag får se det hela dagarna i mitt jobb.

Som samordnare på en Frivilligcentral (www.frivilligcentralen.se) ser jag kärleksgärningar, omtankar och vänliga gester dagarna i ända.


Och det gör något med mig!

Jag påverkas av det!


Vi kan tillsammans skapa en bättre värld.

En värld där omtanke och vänskap får sitta i högsätet.


Med de här tankarna önskar jag DIG en skön avslutning på denna unika dag!


Och en god natt då du så småningom lägger dig!


Här kommer kvällens citat:


"Ju mer man vågar ge uttryck för, desto större blir möjligheterna att våga leva. "
Märta Tikkanen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards