Direktlänk till inlägg 20 januari 2016

Många stunder av nu-upplevelse

Av Kaela - 20 januari 2016 21:30


 




Jag fortsätter lite på temat brinna även i kvällsfunderingarna idag.

Ofta säger människor till mig att jag brinner - att jag är en eldsjälv.

Eldsjälar  arbetar oftai  ideella i föreningar eller välgörenhetsorganisationer, så det är väl sant.

Det är ju just det jag gör.


Jag tror jag har lite svårt att vara lagom.

Det blir nog lätt så att jag brinner lite mer än vad som alltid är bra för häsla och välmående.


 Upplever och tänds av att jag upplever - att det alltid finns mer att göra, att det alltid går att göra lite till.
Och lite till.


Det är nästan som en drog.

Att se hur lite som kan göra stor skillnad i medmänniskors liv.

Det är väl därför mina arbetsdagar ofta blir både 10-11 timmar och mera.


Undrar om uttrycket" brinna för något " handlar om att förr brändes folk på bål för sina åsikter.

I vilket fall handlar det ju om att man skulle kunna dö för det man tror på - det man brinner för.


Och känner att det skulle bli väldigt  kallt utan den elden.

Läs gärna Sannas kommentar på mitt blogginlägg.

Det är så oerhört klokt och välbalanserat och vittnar sannerligen om djupa insikter.


Nu är det ändå dags att sakta ner dagen efter en ganska kort stund hemma efter jobbet.

Men jag hunnit äta och se ett kort TV-program.

Känner mig glad för det dagen har inneburit och vad som hänt på mitt jobb idag -

Många NU-upplevelser i härliga möten med människor som vill ge den dyrbaraste gåva man kan ge - timmar av sitt liv - för att göra skillnad i någon annans liv.


Hoppas DIN dag har burit NU stunder till DIG idag!


Önskar DIG en skön avslutning på kvällen och en riktigt god natts sömn!


Här kommer kvällens citat:


"Istället för att se det man inte har, se det som du HAR och uppskatta det och lev i nuet- ingen av oss vet hur länge nuet varar...."
Okänd tänkare


"








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards