Alla inlägg den 26 januari 2016

Av Kaela - 26 januari 2016 06:02


    


Det har redan gått en månad sedan jul - och snart en månad  sedan vi började skriva 2016.

Vi brukar säga att tiden går.

Men jag hörde någon som sa härom dagen....nej, tiden går inte - den kommer!

Det är ju faktiskt rätt båda delarna, men onekligen låter det mera positivt att säga att tiden kommer!


Tid är faktiskt ett ganska märkligt fenomen


Vi kan inte se den, höra den eller ta på den – men visst känner vi att den går?

Fortare ibland - om vi har roligt och när vi har mycket vi ska hinna med.

Saktare när vi väntar.

Upplevelsetid skulle man väl kunna kalla det.

Klocktid är det där vi mäter och som ramar in vårt liv.


Klocktiden kan vi lätt känna oss jagade av.
Särskilt om vi har mycket vi ska hinna.


Jag vet inte hur du har det, men själv jobbar jag ständigt på att försöka "vara i tiden".

I den tid som är just nu - denna minut.

Ibland lyckas jag - ibland inte.

Nog tror jag det är så för de flesta av oss.

Att vara i just den stund vi är i, utan att snegla på den tid som gick eller den tid som kommer - det är verkligen inte enkelt!


Nu önskar jag DIG en dag när tiden är din vän!

Inte något du kämpar emot!


Här får du ett citat att börja dagen med.


"Med himlen i ditt hjärta växer tiden i dina händer och allting finner sin plats”

Margareta Melin



Av Kaela - 26 januari 2016 05:56

 



Idag är det tisdagen 26 januari och Bodil och Boel har namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulationer också till DIG som fyller år idag!


Ta hand om er dag - den är speciell - den är er!





Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards