Alla inlägg den 8 februari 2016

Av Kaela - 8 februari 2016 20:56

 



Precis inkommen genom dörren från jobbet.

Vårterminens första introduktionskurs för nya frivilliga.

Ikväll lärde man sig om hur man ska bemöta personer med demenssjukdom av duktiga Pia från Norrköpings demensteam.


Riktigt trött är jag efter tretton timmars jobb.

Men en härlig dag har det varit.


Hoppas du också har haft en fin dag!''Imorgon ska jag vara på ögonkliniken i Linköping hela dagen och kanske kanske få veta om det finns något som hindrar min galopperande synförändring.


Ser fram emot det med en viss rysning.

Både inför jobbiga undersökningar och eventuela besked.


Nu återstår bata att önska DIG en riktigt skön kväll och en god natts sömn.


Ta hand om dig!


Det är DU verkligen värd!


Här kommer kvällens citat:


"Öppenheten för livet ger en blixtlik insikt i andras livssituation."

Dag Hammarskjöld





Av Kaela - 8 februari 2016 06:05


 


Ibland får man tankar i stil med: Spelar det någon roll vad jag lilla sandkorn gör.

Jorden är överfull av människor- jag är en liten liten del av den här världen - en kort tid.

Men jag är ändå övertygad om att vi kan göra skillnad.

Genom att verkligen se och bekräfta de människor vi möter.
Och genom att räcka ut en hand när vi ser att någon behöver hjälp.


Livet är en gåva som vi får.
Vad vi gör av denna gåva är upp till var och en av oss.
Iblandbehöver vi lite stöd, några uppmuntrande ord , kanske en kram eller en handfast hjälp.

Däremot kan vi ju förstås inte räkna med att någon annan lever åt oss – det är vårt egna ansvar.

Vi har detta enda liv - vi färdas den här vägen en enda gång!

Det gäller att att leva det liv vi fått och att sätta ner fötterna försiktigt där vi går...så att brevet vi en gång lämnar efter oss är gott!


Önskar DIG en fin måndag och en bra ny vecka!


Här kommer morgonens citat:


"När vi försöker upptäcka det bästa i andra,
får vi på något sätt fram det bästa i oss själva."


William Artur Ward



Av Kaela - 8 februari 2016 05:58

 


Idag är den den 8 februari och Bert och Berta har namnsdag!


Jag gratulerar!


Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!


En fin dag att fira på önskar jag er!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards