Alla inlägg den 9 februari 2016

Av Kaela - 9 februari 2016 19:44

 



Visste du att det finns cirka tusen disputerade sjuksköterskor i Sverige idag - och att 60 av dem är professorer.


Allt enligt Sjuksköterskeföreningens ordförande Ania Wallman.




Av Kaela - 9 februari 2016 18:21

 



Hemma från sjukhuset efter en hel dag av ganska så påfrestande undersökningar.

Jag förseöker smälta den information som givits.

Man vet inte vad det är- inte riktig - och inte vad påverkan på nöthinnan beror på.

Men - en tänkbar utveckling är att det leder till total blindhet.


Kan man vänja sig vid att vara blind i mogen ålder.

Det vet jag inte - men kanske kommer jag att kunna svara på den frågan senare.

Även om jag hoppas att det blir ett annat scenario.

Att försämringen stannar här.


Om inte- ja jag vill inte säga att jag får ta det som en utmaning för jag börjar fatta hur svår den utmaningen kan bli efter många samtal med människor som helt förlorat sin syn.


En man uttryckte det som "en förlust av halva världen.


Och ja, visst kan man kalla det för en utmaning - men en väl svår sådan kanske.
Oavsett allt - idag ser jag- och jag gläds verkligen över det!

Även om det är lite svårt att5 känna igen bekanta på andra sidan gatan.




Av Kaela - 9 februari 2016 05:34

 



Idag är det den 9 februari och Fanny och Fransisca har namnsdag!


Stort grattis!


Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Önskar er en fin bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards