Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Kaela - 11 februari 2016 19:49

 


Ja, du har rätt!


Denna bilden är inte från ikväll.
Det syns ingen måne därute.
Bara vått mörker.

Men tänk att månen finns i alla fall fast vi inte ser den!


Tänk om allt som inte syns, inte finns! Då skulle alla avgaser från alla bilar  inte finnas och alls inte göra allt liv någon skada.


Det finns både bra och dåliga saker som vi inte ser men som finns ändå.
Någon sa idag i ett samtal att jag tror bara på det jag kan se.

Det låter ju bestickande kan man tycka.

Men jag blev fundersam.

Jag ser ju inte mitt eget hjärta-men jag kan känna att det sl¨år.


Att bara tro på det man kan se - oj - ett tråkigt liv tänkte jag.

Men så tänkte jag till!
Oj nu begränsar jag den här människan.
Med att kategorisera och döma ut.

Min uppgift som lyssnare ska ju vara att skapa en tom scen som den andre kan använda för att ställa upp det som är viktigt för honom eller henne.

Låta den som talar få fritt utrymme.

Lyssna utan en massa egna tankar som begränsar den som talar.


Inte är det lätt- när det personen säger går tvärs emot det jag själv tycket,tänker och tror.

Men det går - och det ger nya vyer.
Utan att jag behöver överta den andres aspekt och tankar.

Jag kan bara lyssna helt enkelt och inse att vi är olika anser olika och tycker olika.

Idag var det en 12-timmars dag på jobbet igen och jag är ganska trött - men mycket tacksam över min dag!

den lärde mig något.

Nu vill jag bara önska DIG en skön kväll och en ritkigt god natt!


Här kommer kvällens citat:


 


"Det finns inte något problem

som inte medför en gåva till dig!

Du söker problem
för att Du behöver deras gåvor."
Richard  Busch

Richard Bach




Av Kaela - 11 februari 2016 05:40



  Svart morgon - och regnig!
Men ändå en morgon!


En början på en fullständigt unik dag som vi aldrig haft förut.

Vi har förstås en agenda och kan tycka att vi vet ungefär hur dagen framför kommer att se ut!


Det är ju ramarna för vår dag som en titt i almanackan ger oss.

Vad den ska innehålla kan vi inte veta.

Framtiden kommer till oss -alltid - i form av en dag.

Det är ganska skönt att vi får ta en dag i taget.


Dagen är unik och du är unik!


Goda förutsättningar för en fantastisk dag.


 Lev inte ditt liv bara efter omgivningen krav och skapade standard


Även om vi alla måste anpassa oss efter det vi har att göra idag - så kan vi leva ett unikt liv!


Du upplever dina inneboende resurser i tankarna, innan de blir verklighet.
Det som är värt att satsa på,börjar med tankar kring positiva visioner eller drömmar!


Önskar DIG en dag där DU får vara den unika person DU är!


Här kommer morgonens citat:


"Visioner utan åtgärder är bara drömmar. Åtgärder utan visioner ärbara tidsfördriv. Visioner i kombination med åtgärder kan förändra världen"


Joel Baker

Av Kaela - 11 februari 2016 05:35

 



Inga och Yngve- idag är det ni som ska gratuleras- för ni har namnsdag den 11 februari!


Och förstås - DU som fyller år!


Låt dagen bli så som ni vill ha den!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards