Alla inlägg den 15 februari 2016

Av Kaela - 15 februari 2016 20:28


 




Efter en mycket lång dag på jobbet har jag just kommit hem och ätit en sen middag.
(Oj, jag börjar visst bli tjatig  så här börjar en hel del av mina kvällsinlägg numera.)

Det beror på att det är så det är- många arbetsdagar blir 12 timmar.

Men så är det när man har vad jag kallar ett livsstilsjobb.

Kall är ett alltför högtidligt, nästan heligt ord.

Men mitt jobb är allt mitt sätt att leva.

Just nu i alla fall!


Glad för alla möten med alla underbara människor som jag fått idag!

Finns det något som går upp emot att få möta en annan människa.

Verkligen möta.


Vad är det som gör att ett möte blir lyckat?


Möten pågår mellan människor överallt och hela tiden - och vissa möten lämnar spår i våra tankar för lång tid framöver.


Ett sånt möte hade jag idag.

Med en arbetslös kvinna 55+ som var så härligt positiv.

Mitt i den situation hon befinner sig i var hon ändå rena vitamininjektionen!

Hennes positiva attityd stänkte på mig också - så resten av en intensiv arbetsdag gick som på räls!


Vi vet aldrig vem eller vad vi kommer att möta under dagen när en ny morgon gryr. Det är kanske någon/något som gör att vi växer som människa?!

 Det är ju faktiskt så att, om vi inte har våra ögon öppna, så ser vi inget.
Därför måste vi vara uppmärksamma och avslappnade när dagen imorgon gryr.


Nu ska jag ta ett lång varm dusch  och sedan isäng med boken jag just nu läser.


Tacksam för en underbar dag!


Hoppas DIN dag givit dig något som fått dina vingar och din tanke att lyfta!


Önskar DIG en god natt så småningom när det blir dags för dig att krypa isäng.


Här kommer kvällens citat:


"Kärlek är framför allt att man ger sig själv som gåva."












Av Kaela - 15 februari 2016 06:03



Än är morgonen absolut svart utanför mitt fönster.  
Skönt att veta att ljuset långsamt ska inta scenen!


Ljus- det är något som både vår kropp och vår själ behöver!

Kanske är mörkret det som vi har svårast att uthärda genom vintern.

Vi säger ju ofta också - "den mörka årstiden".



Våren står för dörren även om den än så länge mest visar det genom att dagarna blir längre och att ljuset blir mera ljus.

Det gäller att vi tar emot ljuset som närmar sig.

Ta en stund idag och njut av ljuset - låt det fylla dig och dagen kommer att blöi bättre.


Önskar DIG en ljus dag i både inre och yttre bemärkelse!


Här kommer morgonens citat:


"Ingen tänder en lampa för att kunna gömma sig bakom dörren: syftet med ljus är skapa mer ljus, att öppna människors ögon, att avslöja underverken runt omkring."
Paulo Coelho







Av Kaela - 15 februari 2016 05:58


 


Sigfrid - idag är det den 15 februari och du har namnsdag!


Gratulerar!


Till DIG som har födelsedag säger jag också ett varmt grattis!


Njut av er dag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards