Alla inlägg den 23 februari 2016

Av Kaela - 23 februari 2016 20:53


 



Sen kväll hem idag också!

Men huset är varmt och jag är mätt.


Men ganska trött.


Men vad gör det när jag snart får sova i en mjuk och skön säng.


Med mig in i sömnen ska jag ta den lilla flickan på runt fem år som jag mötte idag.
Hon satt tyst och lyssnade på sin mamma och mig då vi samtalade  - men till slut säger hon: "ni pratar så mycket så jag hör ingenting"


Så kan bara ett barn uttrycka det.

Och kanske komma nära sanningen.
Att vi pratar en massa - men vad säger orden egentligen.I varje fall är orden säkert inte så lätta för den som bara är fem år.


Nu önskar jag DIG en riktigt skön avslutning på tisdagskvällen och ho0ppas du får en riktit god natt!

Det är DU verkligen värd.


Här kommer kvällens citat:



"Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de."


 Sydney J Ham 

Av Kaela - 23 februari 2016 20:50

 





Även i den tyngsta dagen
bor ett stråk
av ljus


i den svartaste nattens oro
viskaa tonerna till en sång
om hopp


och i det grymmaste
händelseförloppet
bor röet
till  din framtid


Kaela

Av Kaela - 23 februari 2016 06:09

 


Har du någon gång vaknat och känt dig helt utsövd efter allt för få timmar i sängen - eller i sömnen?

Tror det händer ganska sällan att vi gör det!

Men det hände mig faktiskt idag.

Av någon anledning ville inte John Blund komma när jag jag ville och stunden med honom blev väl kort.

Ändå känner jag mig riktigt utsövd.


Kanske har jag gjort som min pappa brukade säga när natten som låg framför var lite väl kort: "sovit fem kvart i timmen".


Hoppas denna utsövda känsla håller i sig!

Det är nämligen en lika lång dag idag som det var igår- och som det blir imorgon.

Anledningen är tre kurskvällar efter varandra för våra frivilliga.


Igår var det Etik. Ikväll blir det Diskrimineringslagarna och inorgon Kulturkompetens.

Anledningen till det just nu rika kursutbudet är att vi fått massor med nya frivilliga till det projekt vi har tillsammans med Stadsbiblioteket; "Låna en svensk"


Det är alltså svenskar som skriver ner lite om sig själva i en pärm som finns att efterfråga på biblioteket för den som är ny i Sverige där den kan välja någon den vill träffa.


Jag tror det är en mycket viktig del i integrationen för dessa.

Att få svenska vänner.


Träna svenskan och lära sig om sitt nya hemland.


Jag ska ha en bra dag och jag önskar DIG detsamma!


Här kommer morgonens citat:


"Rätta sättet att använda sin intelligens och sina kunskaper är att åstadskomma inre förändringar som utvecklar ett gott hjärta”   


Dalai Lama



Av Kaela - 23 februari 2016 06:02

    



Idag - den 23 februari har Torsten och Torun namnsdag!


Varmt grattis till er!


Varmt grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Ha en riktigt fin bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards