Alla inlägg den 9 mars 2016

Av Kaela - 9 mars 2016 20:59

 





Ibland är vi lite rädda för det nya.

Det gamla invanda känns betydligt mycket tryggare.


Ändå förändras vårt liv oavbrutet.

Imorgon är vi inte samma människa som ikväll.

Ganska lika - men ändå - ännu osedd pågår en ständig förändring både i vår kropp och vår själ.


Vi alla vet att förändringar tillhör livet. Det är det enda vi faktiskt kan vara riktigt säkra på.
Allt som existerar håller sakta men säkert på att förändras.
Det är ofrånkomligt och ingenting vi kan göra åt.


 Håll dig stadigt fast och andas lugnt.
Det är livet i dig som rör på sig.

Att leva är att förändras - oavbrutet!


Önskar DIG en skön avslutning på denna onsdagskväll och en god natt!


Här kommer kvällens citat:




"Var aldrig rädd för att prova någonting nytt.
Kom ihåg att amatörer byggde Noaks ark medan yrkesmän byggde Titanic...."


Okänd tänkare

Av Kaela - 9 mars 2016 18:49

 

     


Idag har jag lärt mig något nytt.

Kanske har du också stött på människor som använder ordet PK.

Eller bokstavskombinationen kanske man ska säga.


Idag sa en av våra unga frivilliga: "Så kan man inte säga, det är inte pk!


Tog mod till mig och frågade vad det betydde och fick veta att det betyder politiskt korrekt.


Att vara politiskt korrekt är inte någonting nytt fick jag också lära mig.

Det är ett begrepp som funnits med oss i över hundra år.



Ja ja så är det - frågar man inte får man inget veta!
Att vara politiskt korrekt är som jag förstår det något bra.

Att visa respekt för varje människa oavsett ursprung, hudfärg, kön med mera.




Av Kaela - 9 mars 2016 05:47

 



Jag tror att något vi alla vill känna är att vi är starka.

Men faktum är att jag mer och mer inser att svagheten som vi alla känner nu och då är något som vi ska bejaka.
Vi behöver inse att dessa stunder av svaghet finns där av någon anledning.  Kanske för att vi ska ta emot den som en gåva.

Våga inse att vi alla är svaga ibland.


Kanske är det motsägelsefullt men det som ger oss  positiv energi, som bygger vår självkänsla och verkligen gör oss starka är att våga visa vår sårbarhet, att våga vara  äkta mot både oss själv och mot andra.


Det finns faktiskt ingen människa som är rakt igenom stark.

Alla har vi våra svaga områden och våra svaga stunder.


Att våga visa det - både för oss själva och för omgivning är faktiskt paradoxalt nog - att vara stark!


Svaghet är ingen "svaghet" - det är där - i de stunderna då svagheten har övertaget - som vi kanske är allra mest äkta!


Lite märklig morgonfundering kanske.....men jag tror att både du och jag behöver påminna oss själva om detta ibland.


Önskar DIG en dag när DU verkligen får vara den DU är!


Här kommer morgonens citat:


"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår

skiljer den vise från den envise"

 

John Steinbeck






Av Kaela - 9 mars 2016 05:42

 



Idag är det onsdagen den 9 mars och Thorbjörn och Thorleif har namnsdag!


Jag gratulerar så varmt!


Varmt grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Önskar er en glädjefylld dag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards