Alla inlägg den 22 april 2016

Av Kaela - 22 april 2016 20:26

           


Det - är en ganska vådlig färd - vår väg genom livet i en värld där långt ifrån allt är gott.

 

Få av oss skulle stå ut om vi inte byggde våra egna små bubblor dit vi kan dra oss undan det som är svart och svårt.

Till skydd mot det vi inte alltid orkar se fyller vi våra hem med saker som ger oss trygghetskänslor.

 

Vi formar våra egna små bubblor av världar som vi kan må bättre i.

Det låter som om vi skall inbilla oss att vi bor i paradiset.

Det gör vi ju inte - ännu i varje fall.

 

Men vilket är bättre; att omedvetet inbilla sig och tro att man bor i en galen värld eller medvetet intala sig att man lever i paradiset?

Dina och minauppfattningar om tingen, världen, andra och oss själva låser fast oss i vissa speciella synsätt.

 

Livet är lättare att leva om det finns en tro på att vi kan lyfta varandra och hjälpa varandra att se det ljusa och det positiva, även i det som är besvärligt som naturligtvis också finns.

Ikväll är jag ganska trött.

Men jag tänkte just innan jag började skriva: Det är inte farligt att vara trött.
Flrutom att jag arbetet långt över de 40 timmar i veckan som vi räknar som normalt och med ganska korta nätterdessutom är det inte underligt att jag är trött.


Jag tror i och för sig att senare forskningsrön som säger att det är lika farligt att sova för mycket som för lite har helt rätt.


Nu har du säkert blivit en aning less på mitt that om trötthet och sömn so jag sätter punkt här.


Och önskar DIG en skön fredagskväll och en god sömn inatt - lagom lång!


Här kommer kvällens citat:


”Det viktigaste är inte vad du har i fickan utan det du har i ditt hjärta”


Okänd poet





 

Av Kaela - 22 april 2016 05:40

 



Låt oss leva med varandra och ta ett andetag i taget. 
Låt oss tända en fackla av medvetenhet, och hitta,vår anslutning till det oändliga och till de som är vår omgivning.


Det gäller att vi uppskattar förmånen av att vara människa och förundras över vad som kommer härnäst för att klara av att leva varje minut.


Låt oss få ta del av det som sker inom oss och runt omkring oss.
Det skapar frid och ljus och glädje i vår dag!


Nu i den tidiga början av denna dag väljer vi om vi ska så rosor eller törnen.
Om människor ska uppleva att deras dag fick ett ljust innehåll för att de mötte dig eller mig!

I oss bor en glädje över livet som vill låta oss få ta del av det som sker inom oss och runt omkring oss.
Att göra det är väldigt rofyllt och skapar den frid och det ljus vi längtar efter.
Kanske gömd under en massa bråte - men den går att locka fram.
Låt oss göra det idag  -så vi tänder andras glädje!


Önskar DIG en dag av närvaro och ljus!


Här kommer morgonens kloka ord:


"Den enda skillnaden mellan att vara glad och att vara ledsen är vilka tankar du uppmärksammar för stunden."

Tomas Lydahl

Av Kaela - 22 april 2016 05:33


    



Allan och Glenn har namnsdag idag - den 22 aåril!


Grattis säger jag till er.


Grattis säger jag också till DIG som har födelsedag idag!


Önskar er em fin och minnesrik dag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards