Alla inlägg under april 2016

Av Kaela - 11 april 2016 06:04

 


Ta vara på stunden läste jag häromdagen.

Sådana påminnelser kan i varje fall inte jag få för mycket av.

Så lätt att bara låta stunderna glida in i det förgångna,


Men hur tar man vara på stunden.

Jag tror att det inte finns något annat sätt än att stanna upp nu och då.


Den här stunden - den kommer aldrig igen.

Lätt att låta den fyllas av tankar på stunderna som väntar under dagen som ligger framför.


Jag tror jag törs säga att jag har verkligen insett att ju mer  jag vågar ta emot stunderna med öppna händer och i förvä ntan desto mer ger de mig!


Hur är det egentligen? Skapar vi oss själva eller hittar vi oss själva?
Om vi antar att vi redan är en viss person kommer livet och dess stunder lätt bli slentrian.

Men om vi tänker att jag skapar mina tankar just den här stunden.

Istället för sega måndagsmorgontankar skapar jag tankar av tacksamhet och av förväntan som öppnar dörren just till denna stund - detta ögonblick av livet.


Jag önskar DIG av hjärtat en härlig måndag.
En dag när DU känner att du är - mitt i det som händer - och att DU är bra liksom stunden som möter dig!


Här kommer morgonens citat:



"Vad du ytterst behöver är att uppleva – eller tro dig uppleva – att du behövs."



Av Kaela - 11 april 2016 06:00

 


Idag är det måndagen 11 april och Ulf och Ylva har namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulerar också DIG som har födelsedag idag!


Ha en fantastiskt bemärkelsedag!

Av Kaela - 10 april 2016 19:26

 



Fick en fråga i ett mejl som jag tyckte var lite svår att besvara.

"Vad är en god människa för dig"?


Ödmjuk, barmhärtig, rättvis, uppriktig och sann men inte dömande.

Kärleksfull.

Kunna lyssna och vara lätt att tala med.

Lätt för att ha överseende med människors brister.

Vara förlåtande och uppmuntrande.

Hjälpsam och frikostig, gärna humoristisk.


Här ovan har jag beskrivit vad som är en god människa för mig.


Och jag inser samtidigt att jag undrar hur många goda människor det finns om man för att vara god ska leva upp till samtliga dessa epitet?

I varje fall kommer inte alla människor att tycka att du eller jag är goda.

Även om vi skulle lyckas med konsstycket att leva upp till allt detta.


Så även detta att vara god är som med allting annat.

Ingen kan vara så god att alla tycker man är god.

Men - det är det viktiga.

Det viktiga är att jag lever med det som mål - att vara en god människa - och aldrig ger upp.

Men inte heller bryr mig så mycket om vad andra tycker att jag känner mig nedslagen.


Nu vill jag med de här tankarna önska DIG en riktigt fin söndagskväll och en god natt!

Det är du så innerligt väl värd!


Här kommer så nu kvällens citat:



"Tänk om förlåtelse inte handlar om att ge med sig, utan om befrielse."



Av Kaela - 10 april 2016 10:31

Idag vaknade vi till en solig dag.
Som en stilla föraning om det som förestår.
Den sköna våren tar steg efter steg emot oss.

Varje år är den samma mirakelkänsla.
Hur ljuset och värmen jagar mörker och kyla på porten blommor kommer och träden, eller i varje fall buskarna börjar här och där få en skir grönska.

Belöningen för att vi har stått ut med vintern.

Ta hand om DIN dag! Njut den! Den är DIN!!!!

Hör kommer morgonens citat:



"Hänge dig till det som är.
Det som varit ligger bakom och framtiden kommer i sinom tid."

Sonia Ricotti



Av Kaela - 10 april 2016 07:38

Idag är det söndagen 10 april och Ingvar och Ingvor har namnsdag!

Varmt grattis till er!

armt grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Söndag och bemärkelsedag! Bästa förutsättnngarna för att fira.


Gör det!



Av Kaela - 9 april 2016 20:34

Två trötta barn är på väg att somna i mormors och morfars soffa.
Vi vuxna degar. Magarna är välfyllda av morfars goda gryta och glass. Kan man ha det bättre. Livet är gott!


Nu önskar jag DIG en skön fortsättnng på DIN lördagskväll och en god natts sömn då det blir dags!


Här kmmer kvällens citat: -


"Den unge som har tio böcker och som kramat en kattunge eller hundvalp kommer aldrig att rycka väskan från en gammal dam."

- Camilla Gripe



Av Kaela - 9 april 2016 17:33

Några timmar på busfabriken gjorde mg nästan lmhörd. Små människor har verkligen höga röster. Att barnen hade tiOligt var inte att ta miste på, och det är fint att få vara med och se så mycket lycka över glädjen att få röra sig.


Jag satt där och tänkte på alla barn i vår stad på de asylboenden som finns i stan. Kan inte förhindra att jag väldigt gärna skulle vilja ta med mig några av dem dit.

Det är ju uteslutet för deras föräldrar att klara det på sin dagersättning på 62 kronor.


En tur i parken avslutade vi dagens äventyr med.


Och fick njuta av de små ljuvliga krokusarna.

Av Kaela - 9 april 2016 10:37

min dotter Wanda ocH dotterdotter Linnea!


Nu ska vi till Busfabriken!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards