Alla inlägg den 2 maj 2016

Av Kaela - 2 maj 2016 20:41

 



Vad såg du i spegeln i morse?

En vacker och tilldragande person.


Är det så du ser dig själv?
Jag tror jag vågar gissa att sanningen lutar åt ett annat håll.
Att du ser dig genom de defekter du tycker dig ha.

Det är dem du uppmärksammar i spegeln, dag efter dag.

De stör dig,och tar din  glädje.


Vilka är dina fel?

Duger inte håret - för bred mun - för tätt mellan ögonen?

Eller ser du längre och tycker att du saknar tillräckligt kloka tankar, fysisk hälsa eller tillit till människor?
Tillit till dig själv?


Jag tror de flesta av oss känner igen sig.

När vi ska presentera oss  tar vi lätt fram bristerna.

Inte kan man väl definiera sig som fin.

Hur skulle det tolkas? ”Hej, mitt namn är....och jag är en fin människa!”


Men - du är ju fin!

Du är vacker!

Du har kloka tankar och är en människa med stark identitet.

Börja tänka så om dig själv och du är i varje fall en god bit på väg att inse att du faktiskt är det!

Tror att jag berättat det förr - men jag hade för många år sedan en vän som satte en lapp på sin badrumsspegel: "Tack gode Gud att jag är så fin"

Kanske behöver vi göra så lite till mans...och kvinns...


Lova mig en sak!


När du borstat tänderna ikväll - ta en extra titt på den fina i spegeln som är du.

Jag ska försöka iallafall - att ta mig isäng i tid.

Har haft en intensiv dag idag på jobbet och just ätit sen middag som min otroligt fina man fixade.

Men innan dess vill jag önska DIG en fin kväll och en god natt!


Här kommer kvällens citat:


"Ibland är det det som du är mest rädd för precis det du måste göra för att bli fri."

Okänd tänkare

Av Kaela - 2 maj 2016 06:16

    



En dag med försiktigt solsken ler mot mig genom fönstret.

Utan tvekan är det lättare att stiga upp med sol utanför fönstret.

Som att den lockar och säger: Kom ut och njut av mig.


Däremot har min dator en tid prövat min tålamod genom att plötsligt lägga av just då den nystartats.

Nu hoppas jag att den ska hålla detta inlägget ut!


När våren kommer fylls skogar och hagar av djur och växter som – kanske precis som du  och jag– hållit en låg profil under vintern.

Nu gäller det att tanka.

Den sätter fart på kroppens produktion av bland annat serotonin, dopamin och oxyticin.

Ta varenda tillfälle idag att ställa dig en stund mot en vägg och blunda.
Det är vår!

Och solen kommer att vara med oss oftare än under vintern.

Det är måndag och vi som är lyckliga nog att ha ett jobb att gå till får en kortare arbetsvecka.

Idel glädjeämnen alltså!


Önskar DIG en dag av små stunder att njuta!


Här kommer morgonens citat:


"Nuet är meningsfyllt genom sitt innehåll, ej såsom bryggan till en framtid. Och dess innehåll är vårt innehåll i nuet, det varmed vår tomhet fylles om vi förmå att taga emot."


Dag Hammarskjöld



Av Kaela - 2 maj 2016 06:11

 



Filip och Filippa - stort grattis till er - ni har namnsdag idag, den 2 maj!


Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Önskar er en underbar bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards