Alla inlägg den 4 maj 2016

Av Kaela - 4 maj 2016 21:32

 



Att leva i trygghet är en mänsklig rättighet, tycker man.

I Sverige inbillar vi oss ofta att vi gör det.

Men för många ibland oss är det en utopi!

En dag förra veckan träffade jag en kvinna som jag nu och då har kontakt med genom mitt arbete.

Jag reagerade då på att något mörkt och tungt som funnits runt henne var borta - och jag sa: Du verkar lättad på något sätt.

Hon svarade att det berodde på att hon lämnat den man som hon levt med i tio år och som misshandlat henne i lika många år.

Det märkliga är att jag också känner hennes man.

Och jag blev bestört och undrande!

Jag hade inte fattat någonting!!!!??
Aldrig någonsin skulle jag ha trott det om honom!!!


Jag är rädd för att det finns mera av detta runt omkring oss än vad vi anar.

Slag bakom stängda dörrar.
Medvetet och utstuderat så det inte ska bli några märken.

 
För att inte tala om de män  (och kvinnor också för den delen) som misshandlar sin partner psykiskt
Med förnedrande och nedsättande kommentarer knäcker man en människa alltför snabbt.!!

 Många av oss har säkert i likhet med mig någon i sin omgivning som har det så här.

Vad kan vi göra?

Vi kan visa att vi finns där - och att vi anar.

Det kan bli den uträckta hand en människa i den situationen behöver.

För den kvinna vars hemlighet jag fick veta fanns det en sådan uträckt hand - och det räckte!


Nu vill jag önska DIG en riktigt fin kväll och en god natt!


Här kommer kvällens citat:


"Ibland är det det som du är mest rädd för precis det du måste göra för att bli fri."

Helle Carlsten

Av Kaela - 4 maj 2016 10:15

    



Det finns så många stigar
där ingen har fått gå
så många vackra visor
som ingen lyssnat på
det finns så många ängar
där inga barn har lekt
så många tomma händer
som ingen kind har smekt


Det finns så många strängar
som ingen stråke känt
så många sköna tankar
som aldrig satts på pränt
det finns så många toner
som aldrig klingat ut
så många sorgsna läppar
som ingen kysst till slut


Det finns så många vågor
som aldrig når en strand
och människor som gråter
runt om i alla land.


Birger Franzen

Av Kaela - 4 maj 2016 06:30

 


Idag är det den 4 maj och Monica och Mona har namnsdag!


Grattis till er!


Ett stort och varmt grattis till min älskade dotter som har födelsedag och till DIG som delar den med henne!

Önskar er en varm och vacker bemärkelsedag!

Av Kaela - 4 maj 2016 06:00

 


Jag tror att ibland måste man ge sig själv rätten att släppa taget - att låta saker bero - det ska jag försöka praktisera idag.

Vi går omkring med hårt hopbitna käkar och värkande ryggar och ögon som inte ser allt det vackra omkring oss på grund av den ständiga kamp med oss själva som vi är involverade i.
Vi MÅSTE duga - MÅSTE Måste


Att släppa taget innebär att man försonas med den som man är.

Det innebär att acceptera den person man är, med sina starka och svaga sidor, och det som varit  - även det som vi i stunden inte tyckte var bra kan med tiden visa sig ha varit det som givit de största djupen i våra liv.

Så idag - ska jag göra vad jag kan för att stå emot alla måsten - egna eller andras.


Önskar DIG en dag full av underbara ögonblick att njuta av!


Här kommer morgonens citat:


"Alla människor ler 
på samma språk."

Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards