Alla inlägg den 14 maj 2016

Av Kaela - 14 maj 2016 18:39

 



Så har vi (efter att trilskats med den gamla datorn i ett par veckor)kommit till skott och köpt en ny.

Min stackars man har suttitoch jobbat med att få över aktuella foton och dokument förutom alla andra nvesteringar hela eftermiddagen.

Känns inte riktigt helt hemtamt eftersom också tangentbordet är nytt - men det blir nog bättre så småningom


Grå himmel och inte många plusgrader har den här dagen bjudit på, mendet känns ju ganska skönt.
Soldagar är underbara men samtidigt krävande...."gör någotav mig, packa utflyktskorgen" tycks den ropa till oss.
Grådagar låter oss ta det lugnt- läsa en bok - fixa ed saker som behöver göras.
Ínte så dumt med en sådan mellan varven!

Och äppelblommen ärlika vacker i gråväder!










Av Kaela - 14 maj 2016 09:22

 


Jag - som under tio år var ensam mamma ty7cker detta är en mycket viktig läsning som DN bjuder på!


Trodde det blivit bättre med tiden - men tydligen inte.





Av Kaela - 14 maj 2016 09:08

 



Halvard och Halvar har namnsdag idag - den 14 maj!


Stort grattis till er!


Stort grattis också till DIG som har födelsedag!


Gör dagen till något extra - det är du värd!

Av Kaela - 14 maj 2016 08:46

 


Vi har många olika roller - vi kanske är mamma eller pappa, vi har ett jobb där vi förväntas vara på ett visst sätt....vi har ett förtroendeuppdrag där man väntar sig att vi ska agera enligt vissa regler - mer eller mindre oskrivna....

Listan kan göras mycket längre, men jag stannar där...


Tänk om vi vågade slänga rollerna, slänga rustningen och bara vara den vi är!
Om vi vågade inse att jag är svag och jag gör fel ibland-kanske ofta.

Vågade visa att vi inte vet allt...


Så avslappnade vi skulle bli om vi inte alltid försökte visa att jag vet, jag kan...


Vågade stå för vår sårbarhet - slutade gömma oss bakom en välputsad fasad.

Då skulle vi må så oändligt mycket bättre - och vi skulle ge andra tillåtelse att vara svaga, ogullkomliga eftersom vi vet att vi är det själva - och vågar stå för det.


Tänk om...l..


Önskar DIG en dag där Du kan vara DU!


Här kommer morgonens citat:


"Att vara modig är inte nödvändigtvis att gå någonstans eller att göra någonting, utan att göra medvetet sådant som vi redan känner på djupet och sedan leva med den oändliga sårbarheten av dess konsekvenser."
David Whyte




 


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards