Alla inlägg den 19 maj 2016

Av Kaela - 19 maj 2016 20:30

 

 

 

 

Hoppas DIN dag gett dig det du önskade.

Själv har jag haft en fantastiskt eftermiddag tilsammans med flera av vra frivilliga som gör punktinsater.

Det betyder att de följer en äldre person till vården, för att handla eller kanske på en resa till någon kär.

Att höra deras berättelser om den skillnad de gör för dem de möter gör mig alltid euforisk.

Tänk så lite det behövs många gånger för att en människa ska må så oändligt mycket bättre.

Och det mest fantastiska är att de nästan alla avslutade med att berätta om hur mycket bättre de själva mådde av att göra något för en ditintills okänd medmänniska!


Nu börjar det bli dags för mig att krypa isäng om jag ska orka en superintensiv fredag med många möten.


Men först måste jag förstås som vanligt gå in på bloggen och önska DIG en god natt!


Här kommer kvällens  citat:


"Att oroa sig tömmer inte morgondagen på dess umbäranden. Det tömmer den här dagen på dess styrka. "

Leo Buscaglia

Av Kaela - 19 maj 2016 20:19

 



Hörde talas om en kvinna som fick ett besked som vi alla fasar för: Din tid är begränsad. Den är till och med mycket kort........

När läkaren gav henne beskedet att hon troligtvis hade högst tre månader kvar att leva, bestämde hon sig för att genast ordna med alla detaljer kring sin begravning.

Tillsammans med prästen gick hon igenom vilka sånger som skulle sjungas, vilka texter som skulle läsas och vilka kläder hon ville ha på sig.

"Och så är det en mycket viktig sak!

Jag vill begravas men en gaffel i handen", saavslutade hon uppräkningen av hur hon ville ha det.

 

Prästen kunde inte dölja sin förvåning. En gaffel? Men vad i allsin dagar....varför det`?

"Jag kan förklara", svarade kvinnan med ett leende. "Jag har varit på många olika middagsbjudningar i mitt liv, och jag har alltid tyckt bäst om de gånger då den som dukat av, sagt "Du kan behålla gaffeln".
Då visste jag ju att något ännu bättre var på väg.

 

Inte bara glass eller pudding, utan något rejält - paj eller något liknande.

Jag vill att folk ska titta på mig där jag ligger i min kista med en gaffel i handen. (Detta kan knappast varit en svensk, i arje fall i8nte i Sverige,  eftersom vi inte har begravningar med öppen kista)
Då kommer de att fråga sig : "Vad är poängen med gaffeln?"

 

Då kan du förklara för dem vad jag har sagt.
Och så hälsar du dem att de också ska behålla gaffeln.

För något mycket bättre är på väg!



Av Kaela - 19 maj 2016 18:32

 



Vad som har varit
kommer åter
vad som skett 
det sker igen


Det som sagts
för länge sedan -
formas om
och sägs igen


Många gånger förr
tänkte någon
samma tanke
som du nyss gav ord

Så väver vi
om och om igen
av länge sedan
sagda ord


Om vår kärlek
och vår längtan
om vår sorg
och ensamhet


Så har skett
sen långt tillbaka
och så sker
det om och om igen.....


Kaela




Av Kaela - 19 maj 2016 05:43

 

 

 

Om dagen som grytt ska ge oss vackert väder eller inte - det kan vi bara gissa...och kanske tro oss veta eftersom vi lyssnade på väderleksrapporten i går.

Vi tycker att vi vet hur den kommer att se ut innehållsmässigt när vi kollar vår agenda.

Och delvis gör vi det!


Ändå ligger den som ett oskrivet blad framför oss.

Det är våra tankar och handlingar som ska göra den vacker.

Jag tror att det påverkar hela dagen hur vi börjar den.

Jag vill börja min dag med tacksamhet över att jag vaknat frisk och får se fram emot ännu en dag på jorden.
Jag vill fortsätta med att tänka gott om de människor jag möter.

Även de krångliga och de som kanske kommer att pröva mitt tålamod.

Och i tacksamhet över att de kom i min väg.

För som vi tänker så tror jag vi handlar.

Tanken bestämmer liksom själva inställningen på hur vi ger och tar emot idag!

Och nu vill jag börja den med att önska DIG en dag som Du kan ta emot i glädje!


Här kommer morgonens citat:


"Minns att lyckan inte beror på vem du är eller vad du har 
den beror helt och hållet på vad du tänker."
Dale Carnegie




Av Kaela - 19 maj 2016 05:30

 

Idag - den 19 maj har Maj och Majken namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulerar också DIG som har födelsedag idag!


Önskar er en härlig firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards