Alla inlägg den 27 maj 2016

Av Kaela - 27 maj 2016 06:02

 

 

För en tid sedan var det någon på mitt arbete som sa: "Vi ser det vi vill se, vi hör det vi vill höra, vi känner det vi vill känna.

Orden dök upp i mina tankar nu på morgonen.

Det ligger absolut en hel del sanning i det.

Men vi täner oftast inte på det.

Ska jag möta en ny person och bestämmer mig för att se det fina hos henne/honom så kommer jag att göra det....jag ser det vackra- det fina .

Och jag blir annorlunda i mitt bemtande än jag skulle varit om jag inte bestämt mig för att se den som kommer med "ljusa glasögon".


Jag tror nog det ligger ganska mycket i de orden som jag tydligen burit med mig ett tag inom mig utan att fundera så mycket på dem.


Om jag bestämmer mig för att känna glädje så ska det alltså enligt ovanstående göra mig glad.

Det vill jag verkligen bestämma mig för - nu så här i början på dagen.


Idag är det Frivilligfrukost på jobbet, vilket kommer att ge en härligt rörig morgon och förmiddag!

Det ser jag fram emot med glädje!

 

Ta hand om DIG idag!

Du är den enda som verkligen kan göra det!


Här kommer morgonens citat:


"Även ett lyckligt liv har ett visst mått av mörker och ordet lycka hade förlorat sin mening om det inte hade balanserats av ledsamhet. Det är mycket bättre att ta saker som de kommer med tålamod och sinnesro.
Carl Jung



Av Kaela - 27 maj 2016 05:55



Beda och Blenda - idag är det firardags...ni har ju namnsdag den 27 maj.

Grattis till er!!!!


Grattis också till Dig som såg dagens ljus för första gången den 27 maj för ett antal år sdan!


Dagen är er - ge den guldkant!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards