Alla inlägg den 1 juni 2016

Av Kaela - 1 juni 2016 21:15

 


Idag vid morgonkaffet frågade någon efter en av de närvarandes ålder.

När han fick veta den sa han: Oj, jag trodde du var minst tio år yngre
Säkert har du också varit med om liknande saker.

Den som blir tagen för yngre lyser i kapp med solen!  Vad i allsin dagar då för!?

Är det en skam att man har blåst ut många tårtljus och det syns påi ens ansikte - och kanske också på ens kropp?

Varje rynka är ju en bit av livet -  vi fick den av vägen vi gick!

Åldrande handlar ju inte om att bli gammal - det handlar om att leva.


Om vi hade bestämt att ett slätt ansikte vore fult och ett rynkigt vackert skulle alla sträva efter att låta åren synas.

Jag tycker att både släta och rynkiga ansikten är vackra.

Och de flesta av oss får förmånen att bära både ett slätt och ett rynkigt ansikte som berättar om vilken fas i livet vi befinner oss i.

 

Bär dina rynkor med stolhet!

De är dina livsminnen - och de gör dig så vacker!


Just nu drar det mot kväll och för mig med mina tidiga morgnar är det dags att dra mig mot sovrummet.

Men dessförinnan vill jag önska DIG en skön kväll och en god natts sömn.


Här kommer kvällens citat:


 

"Bara den som inte accepterar sin ålder känner sig verkligt gammal".

Lil Palmer



.

Av Kaela - 1 juni 2016 06:09

 

 

 

Onsdagmorgon med blek sol som säkert blir klarare allt eftersom timmarna går!

Det är rejält faschinerande att veta att solen finns där även när vi inte ser den.

Bara genom att det blir dag vet vi att solen finns där- oavsett hur mulen dagen är.

Skulle solen slockna det inte skulle bli dag igen, det skulle bara ta max ett par dagar innan Jorden blir obeboelig.

Låter hotfullt men jag tror inte att solen slocknar under vår livstid....inte på väldigt länge säger de som sysslar med sådan forskning.
Så fantastiskt!


Ta hand om DIN dag!

Den är lika unik som du!


Här kommer morgonens citat:


"Det förflutna ligger bakom dig, lär dig av det. Framtiden ligger framför dig, förbered dig för den. Det innevarande ögonblicket är nu, lev det."




Av Kaela - 1 juni 2016 06:05

 

 

 

Gun och Gunnel - ha en härlig namnsdag idag den 1 juni!


Och DU som har födelsedag - ta ut svängarna och njut av dagen!


Stort grattis till er!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards