Direktlänk till inlägg 6 juni 2016

Förlåt att jag tjatar - men tacksamhet är nyckeln......

Av Kaela - 6 juni 2016 08:18

 

 

 

Kanske finns det en och annan som kan tycka att jag uppehåller mig alltför mycket vid tacksamhet.

Ja -  du får tycka det - i detta land med åsiktsfrihet!


Och det är ju så att det hjärtat är fullt av - blir det vi har närmast till att uttrycka.

Faktum är att jag kan inte vakna på morgonen utan att jag känner tacksamhet.

Över att jag lever - mtt hem - ljuset som kommer till mig genom fönstret.

Hur mycket som helst finns det att vara tacksam över!

Jag är tacksam för min familj och mina fantastiska vänner - både mina vänner  -  jag känt sedan många  år bakåt och många underbara människor som jag kanske inte mött så ofta.... tacksam för er alla som jag möter i bloggosfären.... tacksam för mina fantastiska barn som faktiskt blivit så lyckade trots en ofullkomlig mamma - och faktiskt även över mig själv för att jag är som en sån där docka som är rund i botten....reser mig alltid efter smällar och besvikelser...över att jag har en inneboende kraft - som en gåva inom mig - som i alla lägen får mig att  kämpa vidare - ibland mot starka och till synes omöjliga odds.


Jag är innerligt tacksam för dem som tar hand om våra barn på förskolor och skolor - för dem som går i natt-tomma korridorer med trötta steg för att vaka över sjuka - och för dem som riskerar lem och liv ute på gatorna för att skydda oss andra..


Visst bor vi i ett fantastiskt välordnat land.

En stor anledning att vara supertacksam.
Det är själva grunden för ett fungerande liv.....att samhället man bor i fungerar....och visst finns det saker som vi gnäller över ibland - gnissel i maskineriet....men tänk att vi då har rätten att påpeka felen....att tycka och säga vad vi tycker.

En rättighet som många saknar.....


Jag är tacksam för DIG som just nu läser de här funderingarna - och jag önskar DIG en alldeles särskild dag!


Här kommer morgonens citat:


"Tacksamhet omvandlar brist, rädsla och oro till överflöd, glädje och trygghet!"

Vincent Noor





 
 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

6 juni 2016 10:58


Håller med dig och känner på samma sätt. Tacksamhet föder så mycket gott och negativa saker förminskas.

En fin nationaldag till dig.

Kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

Kaela

6 juni 2016 19:33

Kram till dig och att du haft en fin nationaldag är jag säker på.
Gjorde en snabbvisit hos dig och såg den läckra bilden på dagens smörgåstårta!

Och tacksamhet - ja det är gott det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards