Alla inlägg den 7 juni 2016

Av Kaela - 7 juni 2016 21:15

   

 

 

Igår när jag satt på spårvagnen såg jag det igen - en mamma som" blippade" på sin Smart phone eller Iphone eller vad det nu var -  medan hennes lilla tjej gjorde allt hon kunde för att få hennes uppmärksamhet.


Mamma var helt ockuperad av den lilla lysande fyrkanten hon höll i handen. Tycktes inte märka att den lilla drog i hennes jackärm och bubblade på om det ena och det andra.


Jag känner igen mig lite i den där lilla ungen.

Jag gillar inte när jag sitter och pratar med en människa och så kommer ett sms och smartphonen åker upp - ibland svarar man också på sms:et.


Jag får faktiskt lust att bara resa mig och gå därifrån.

Och inser - att det kan jag ju göra som är vuxen, men det kan inte den här lilla tjejen göra.

Hon är helt utlämnad till en mamma som tycks ha glömt att hon existerar.


Stackars mamma - tänkte jag när jag klev av - hon tycks ha glömt att den där underbara lilla varelsen hon glömmer... inte går i repris.....

 

I repris går inte heller den här dagen som nu ligger bakom - i morgon får vi en totalt ny dag!

 

Önskar dig en god natts sömn och vackra drömmar!



Här kommer kvällens citat:

 

”Många saker skänker smärta som skulle kunna skänka glädje om man uppfattade deras fördelar”. 
Baltasar Gracian

Av Kaela - 7 juni 2016 06:10

 

 

En strålande vacker morgon efter en långhelg med vackert väder!

Lätt att vakna när solen skiner och hälsar en välkommen in i den nya dagen!

Också lätt att se dagen som den gåva som varje ny dag är, när den har så vackert omslagspapper.


Kanske ser din dag inte riktigt ut som du skulle vilja.

Det finns saker som förmörkar gåvan och gör det svårt att se att det faktiskt är en gåva!

Även det mörka och det svåra kommer till oss faktiskt som en gåva.

Som något som ska ge oss nya insikter - och nya kunskaper om världen och om oss själva.

Den sortens gåvor är inte det vi längtar efter.

Ändå är det faktiskt gåvor trots att det kan vara svårt att se just när de kommer och man känner tyngden i dem.

Tunga och svåra att bära - men en gåva.

Oavsett hur du har det - så kommer den här dagen till dig  som en speciell gåva.

Det är DIN dag att göra det bästa av.


Här kommer morgonens citat:

"Blomman slår ut när den är redo, frukten släpper taget när den har mognat. Det sker utan stress, utan strävan, utan tankar på förbättring"

Okänd tänkare






Av Kaela - 7 juni 2016 05:57

 

Robert och Robin - nu är det dags att garnera tårtan för idag - den 7 juni  har ni namnsdag


Stort grattis!


Grattis också till DIG som har födelsedag idag!!


Önskar er en härlig bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards