Alla inlägg den 8 juni 2016

Av Kaela - 8 juni 2016 18:45

 

 

 

Att våga…prioritera, sticka ut i mängden, förlora fotfästet, tänka nytt, bejaka sin fantasi,

bejaka själva livet, leva och åldras, se sanningen i vitögat, släppa taget, tänka stort,


fatta rätta beslut,älska, göra det man vill - ta steget .....

Flyga fritt, starta på nytt, bli av med sin rädsla för att våga…

Civilkurage är att våga gå mot strömmen - om så strömmen strömmar aldrig så.

Våga stå för det mitt hjärta säger är rätt för mig....våga värna livet - allas liv - i alla lägen....

 

Ingen rädsla får avhålla oss från att våga;'

 

En viss rädsla är faktiskt en tillgång när man

 

 


ska till att välja -  eftersom den kan fungera som en drivkraft  som utvecklar oss.


Både osäkerhet och rädsla fungerar som fyrar i livet, de gör oss uppmärksamma på inom vilka områd


Stå för det vi tror på!

Vara den vi är!

Försvarar det som är skört och kanske illa behandlat av livet.

Om att vara rädd och våga  - det är ett tema som min dag har gått i.

I samtal med ett par personer.... i en föreläsning .....i en avslutning för terminen av läxhjälpen.


Vi måste våga!
Det är det viktigaste av allt!


Önskar DIG en skön onsdagskväll och en god natts sömn med sköna drömmar!


Här kommer kvällens citat:en vi behöver växa och utvecklas.....


 

Så - visst vågar vi.

 

 

"Om du alltid försöker vara normal, kommer du aldrig få reda på hur otrolig du kan vara."
Maya Angelou

 

 

 



Av Kaela - 8 juni 2016 06:10

 


Idag är det lite svårt att upptäcka solen.

Men egentligen är det lite skönt med en grådag....

Bara de inte blir för många brukar vi tänka de flest av oss tror jag!

Väder -ja det har ju en tendens att upprepa samma tema dag efter dag...

Och sommaren är kort....


Idag är en dag som jag är säker på kommer att inneh¨ålla en hel del möten med människor för mig på mitt jobb!

Jag ser fram emot det!

Möten är så spännande.

Vi får och vi ger....precis som det ska vara mellan oss människor!


Klockan rusar och det är dags för mig att hoppa in i duschen....men innan dess....lova att DU gör en riktigt bra dag idag!


Här kommer morgonens citat:


"Det är viktigt för vår hälsa och våra liv att vi har roligt och njuter av livet.
Gör något varje dag som får ditt hjärta att sjunga."
Marcia Wieder




Av Kaela - 8 juni 2016 06:01

´´  

 

 

Majvor och Ejvor - idag får ni sätta på kaffepannan och ta fram tårtan - vem vet - kanske kommer någon för att dricka namnsdagskaffe.

Det är ju er namnsdag idag - onsdagen 8 juni!
Stort grattis!


Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!


En härlig dag önskar jag er alla firare!



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards