Alla inlägg den 13 juni 2016

Av Kaela - 13 juni 2016 21:15

 

 

 

Inatt vaknade jag efter en något underlig dröm.

Ändå en variation av  alla de drömmar som jag tror de flesta av oss drömt någon gång.

Symbolerna kanske skiljer sig åt från den ena drömmaren till den andra -  men jag tror att

försöket från vårt inre att få oss att fatta budskapet har samma rot.


I drömmens början stor jag på en scen.

Helt övertygad om att jag hade allt jag skulle säga nedskrivet på papperet framför mig.

En blick på papperet visade dock att det var ett helt oskrivet ark....vad var det jag skulle göra..?   läsa en dikt....sjunga en sång...? Jag kunde inte för mitt liv komma på varför jag stod på denna scen utan att ha en aning om vad jag skulle säga.


Men det skulle bli värre - en blick ner på min egen kropp avslöjade den förfärligt pinsamma sanningen att jag stod där spritt språngande naken...utan en tråd på kroppen.

Kändes som jag var fastfrusen i marken eller i golvet. Men lyckades till slut slita mig loss och springa genom en korridor....nerför en trapp-

Under språngmarschen vaknade jag.....

Alltför trött just då för att orka fundera på om drömmen hade något budskap och i  så fall vilket.
Men den har dykt upp i tankarna nu och då idag.....
Kanske kommer jag på så småningom vad det är den vill säga mig.


Just nu börjar det snart bli dags att krypa isäng igen.

Hoppas jag slipper drömma samma dröm igen, för det var som man kan förstå ingen behaglig dröm.


Önskar DIG betydligt mjukare och snällare drömmar.


Här kommer kvällens citat:


"Om du alltid är på väg till nästa ögonblick, vad händer då med det upplever just nu?"

Joshua Becker



Av Kaela - 13 juni 2016 06:10

ö  

 

 

Jag har förstått att många tycker att måndagen har med sig en liten aning av ångest.

Kanske upplever man att det börjar smyga sig på en redan lite på söndagen.

En vän brukar tala om söndagsskymningsångest.


Visst kan man känna en liten saknad över att helgen redan är slut.....den har gått så fort...

Hörde talas om några - ett arbetsgäng - som beslutat sig för att göra måndagarna köttfria.

För att spara på planeten Jordens resurser lite grand - och för att kanske själva må bättre.

De har hållit på ett år och säger att det fungerar jättebra.

Klokt tycker jag!

 

Oavsett vilken diet vi har  - eller inte har -  så har vi en helt ny vecka framför oss!

Först och främst nu en ny dag att göra det bästa av-

Som en gåva och som ett oskrivet ark!


Nu gäller det att ta fram bästa livspennan och börja skriva..
.

 

Önskar DIG en fin måndag och en god ny vecka!

 

Här kommer morgonens citat:

 

"Lova inget när du är lycklig, svara inte när du är arg, besluta inget när du är ledsen."

Okänd tänkare

 

 

Av Kaela - 13 juni 2016 06:02

 


Aina och Aino!

Idag - måndagen 13 juni är det er namnsdag!

Stort grattis!


Stort grattis säger jag också till DIG som har födelsedag idag!

Dagen är redan speciell för er - men gör den till ännu lite mera genom att fira just som ni vill!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards