Alla inlägg den 14 juni 2016

Av Kaela - 14 juni 2016 20:43

 

 

 

Ofta drabbas jag av känslan -  att fast jag själv sedan länge är vuxen  - så har jag samtidigt inom mig det barn jag var en gång; någonstans finns en liten flicka som också är jag och som jag på något sätt  måste försäkra att allt kommer att ordna sig.

 

Jag tror att de flesta av oss upplever det ungefär så.

Inne i oss bor barnet kvar.

Det lilla- det oskyddade.

 

Inte varje dag och defintivt inte i alla situationer tänker vi på att inne i oss bor det lilla barn vi en gång var.

Men när saker händer oss som känns hotfulla - när vi känner oss övergivna och ensamma....då är vi igen det lilla barnet....

 

Vi ska vara rädda om detta lilla barn inom oss....våra lyckligaste stunder -  är inte det när vi förmår att bete oss som barnet.

När vi tillåter oss själva att dansa, leka och vara i nuet.

I det tillståndet har vi inga rädslor och vår frihet och inre lycka är enorm.

 

Den visaste människa som någonsin gått på jorden  Jesus Kristus - han sa: "Om ni inte blir som barnen kommer ni aldrig in i himmelriket".

 

Han sa också att himmelriket tillhör barnen. Så låt oss bejaka det lilla barnet inom oss

 

För barnet är ju allt möjligt - även himmelriket!

 

Ha nu en riktigt skön kväll och sov så gott när du kryper isäng.

 

" Den största tragedin är inte att vi ska dö.

Den djupaste tragedin är de som dör medan de ännu lever."

Okänd tänkare

Av Kaela - 14 juni 2016 05:57

 

 

 

 

Nyvaken upptäckte jag att jag gnolade på en sång: "Skynda att älska"….

Orden i sången påminde mig om hur viktigt det är att visa sin kärlek och uppskattning.

Här och nu. Medan vi har varandra.

Att vara sparsam är bra - men inte n'är det g'ller de varma goda orden....

Där ska vi snarare slösa.


Hur ofta tänker vi inte om något som någon gör: Oh vad gulligt....vad snällt....vad glad jag blir när du säger/gör så...

Ändå kan det vara svårt att säga orden.

Man behöver träna lite...vi är inte vana vid att slösa med brömmande, y´tacksamma och kärleksfulla ord.

Kanske är vi rädda att de ska urvattnas om vi använder dem ofta.

Orden har alltid samma valör.
Vi behöver inte snåla med dem!

Idag - innan vi går hemifrån - skiljs frän den, de vi älskar....låt oss tala om hur glada vi är för att de finns i vårt liv....
För det är vi ju!

Börjar vi dagen så har vi givit ss själva en bra början på denna nya dag - samtidigt som vi gladde den vi älskar!

Så det finns all anledning i världen att inte bara tänka tacksamheten och glädjen - utan säga den också.


Sedan går det lätt att fortsätta på den vägen när vi kommer till jobbet...i de möten med människor vi hR IDAG!


En härlig dag med guldkant skapar vi på det sättet...så jag startar med DIG!

Så glad att just DU är här och läser min blogg!


Här kommer morgonens citat:


"I din vind -. I ditt ljus -.
Hur smått allt annat, hur små vi – och lyckliga i det som ensamt är stort."


Av Kaela - 14 juni 2016 05:50

 

Håkan och Hakon - ni har namnsdag idag!

Ha en härlig bemärkelsedag önskar jag med ett stort grattis!


Stort grattis och härlig dag också till DIG som har födelsedag idag!
Gör dagen minnesrik!




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards