Alla inlägg den 28 juni 2016

Av Kaela - 28 juni 2016 20:03

Det finns en massa saker vi inte kan ta ledigt ifrån.

Oavstt vi har semester eller vi har lediga dagar fr¨ån jobbet!

Vi kan faktiskt inte kan ta ledigt ifrån; hungern, tiden, barnen t ex.

Vi kan överhuvudtaget inte ta ledigt från relationer.

Vi lever med och är beroende av andra människor.
Kortsiktigt kan man låta bli att ta ansvar. .

Men inte i längden.

Då mår vi inte bra.

Just i ansvarstagandet för andra människor ligger en hemlighet.


Att vi tar ansvar för våra barn är förstås självklart - men tar vi ansvar för andra barn?
För gamla....för ensamma.


Många av oss har kanske inte ens tänkt att vi ska ta ansvar för några utom ¨vår egen familj.

Kanske våra vänner - men människor som är främligar.


Om man tänker så skulle jag unna den människan att få möta några av de underbara frivilliga som jag har glädjen att få samordna.


Jag har absolut världens bästa jobb.
Samordnare av frivilliga.

Kanalisera godhet, omtanke, respekt, vänskap, kärlek ja alla goda saker som ges människor emellan.

Jag får dagligen möta människor som ger av sin egen tid för att någon annan ska må bättre.

Människor som gör skillnad - hela tiden!


Det jag tänkt mycket på efter ett samtal igår med en av dessa vardagens änglar var hur ofta jag hör orden: "Jag mår så bra av att bry mig om andra"

Att ge är att få brukar man säga - och det ser jag dagliga exempel på.

Och jag ser hur bra man mår av att ge!
Tacksam för allt som ges - och för den godhet som stänker också på mig.



Nu börjar det kvällas denna tisdag - och jag ska försöka komma tidigt isäng.

Inte säkert det går  - men intentionen finns.


Önskar DIG en fin tisdagskväll och en god natts sömn!



Här kommer dagens citat


"Hur var ditt liv?
– Det var storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva.

Jag är så glad att jag fått leva."


 

Av Kaela - 28 juni 2016 10:03

 

Idag är det tisdagen 28 juni och Leo har namnsdag!


Stort grattis till dig som bär det namnet.


Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Dagen är er - njut den! 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards