Alla inlägg den 1 juli 2016

Av Kaela - 1 juli 2016 21:30

 

 

 

Småprat med grannar via balkongerna.

Småtrevligt.

Ger en känsla av att höra till....

Jag tror att det värsta som kan drabba oss människor - eller i varje fall bland det värsta som kan drabba oss är just den motsatta känslan - att inte höra till.

Redan de små på dagis säger att det som gör dem ledsna gör dem ledsna på dagis(eller förskolan) är att inte få vara med i leken.

Det är nog en känsla vi föds med- behovet att få räknas med - att få vara med.

Det värsta vi kan göra mot en annan människa är att exkludera, utesluta henne eller honom.

Att få vara med.

Vara en del i en gemenskap.

Låt oss se till att alla omkring oss stora som små får den möjligheten!


Önskar DIG  -  med dessa tankar en god natt.


Här kommer kvällens citat:


”Den finaste gåva du kan ge till en annan människa är din egen personliga utveckling. Jag brukade säga: ‘Om du tar hand om mig så ska jag ta hand om dig.’ Nu säger jag istället: ‘Jag tar hand om mig för din skull om du tar hand om dig för min skull.'”
Jim Rohn







Av Kaela - 1 juli 2016 13:29

 

 

Jag fick nästan glädjefnatt när jag öppnade Tidnigen Dagen idag och hamnade på Niklas
Äntligen någon klarsynt person som dessutom vågar stå upp för sin åsikt!!!

Jag älskar det!


Hur totalt vansinnigt fel vi gör när vi tloroar oss för  kostnader och problem istället för att glädjas åt vad dessa människor kommer att tillföra Sverige - om vi öppnar vår dörr.

´Våra styrandes nuvarande hårda hållning  mot människor som flyr för sina liv, är verkligen som Niklas skriver, en ödesfråga.
Sverige har bakåt alltid öppnat famnen och plånboken.

Det har givit oss många underbara nya medborgare som berikar vårt land på alla områden. Och jag är övertygad om att det har medfört den Guds välsignelse som vårt välstånd faktiskt är)


Intressant att läsa Niklas exempel om sin egen pappa som kom som finskt jkrisgsbarn till Sverige och vad han har tjänat in åt Svenska Staten och därmed bidragit till vårt vålstånd

Jag brukar tänka på att Harry Schein var ett ensamkommande flyktingbarn vid ankomsten till Sverige 16 år gammal.

Många många många flera svenskar med ett annat födelseland finns som arbetat och bidragit till vårt välstånd .


Missa absolut inte att läsa Niklas artikel. Den är en vägvisare till en framtid som ser ut som vi vill ha den!


Av Kaela - 1 juli 2016 07:54

 

Mirjam och Aron - idag har ni namnsdag!

Stort grattis till er!


Stort grattis också till DIG som fyller år!!


Ta hand om dagen och gör den sär skild!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards