Alla inlägg den 27 juli 2016

Av Kaela - 27 juli 2016 19:04

pp  



Nu och då möter man en människa som tittar utan att se.

Som lyssnar utan att höra och som pratar utan att ha något att säga.


Att verkligen se någon går utanför det mina ögon gör.

Jag måste ta in det jag ser i mitt hjärta.

Att verkligen höra kräver att jag använder både mitt hjärta och min själ när jag lyssnar.

Och för att ha något att säga måste jag ha tankar om det jag ska säga.

Och framför allt inte själv stå i vägen för mina ord.


Alla misslyckas vi någon gång med att se, höra och lyssna.

Det är ett jobb att verkligen vara närvarande i mötet med en annan människa.

Det känner man genom den trötthet man kan drabbas av efter ett sådant möte....där vi både har sett och hört - och haft något att säga.


Ett bra möte känns igen på glädjen och meningsfullheten, men också på känslan av att själv bli sedd och respekterad för den man är.

Det goda mötet” är ett Jag – Du-möte!


Det blir lätt så att vi inombords upplever en ekande tomhet.

För att vi inte verkligen förstås att möjligheten till ett verkligt möte finns där under ytan hela tiden.

Det kräver vår sanna uppmärksamhet, en förundran för det lilla, och kärleken till livet och våra medmänniskor.


En god vän som är sjuksköterska sa en gång: "Jag har inget vetenskapligt belägg för det jag säger, men jag har verkligenv märkt att de gånger jag verkligen har möjlighet att ta mig tid med en patient så går tillfrisknandet mycket fortare."


Jag tror hon har rätt. jag tror att både yttre och inre läkedom har sin grund i det mänskliga mötet.

Relationer och möten är utbyte av energi.

Livsviktig energi!

 

Önskar DIG en fin onsdagskväll och hoppas du har någon som ser DIG och lyssnar då DU behöver bli sedd eller ha en lyssnare!

 

Här kommer kvällens citat:

 

"Varenda människa i den här världen är sårad och kämpar på sitt eget unika sätt. När du tillåter dig själv att helt och fullt se det öppnar du dörren till obegränsad medkänsla och kärlek, vilket, som en följd, leder till genuin och autentisk förlåtelse."

Okänd tänkare

 

 

Av Kaela - 27 juli 2016 08:58

ä  



Visst är det en klyscha, men samtidigt så rätt.

Sanningen om vad de små sakerna betyder i vårt liv.

Det är också de små stunderna som bildar vårt liv....det blir så lätt så att vi slösar med ögonblicken, vi skjuter upp kärlek, upplevelse och njutning –och att  vi kalkylerar med en evighet som inte finns.

Livet är ändligt - vi har ingen aning om dess längd.....men ögonblicket - dagen har vi!
Just nu sover Eller 1 år i sin vagn på min balkong!  Lycka!


Låt oss göra det bästa av detta ögonblick - av denna dag!


Här kommer ett klokt citat att ta med ut i dagen...


"Livet är ett underbart mysterium och det enda vi med säkerhet vet att vi har är den här stunden. Missa den inte."

Leo Buscaglia

Av Kaela - 27 juli 2016 08:34

 

 

 

Idag är det Martas namnsdag eftersom det står 27 juli i almanackan!

Stort grattis till DIG som bär det namnet!


Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Gör nu en höjdardag!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards