Alla inlägg den 1 augusti 2016

Av Kaela - 1 augusti 2016 20:10

 

 

 

Första arbetsdagen efter semestern och den gick riktigt bra - trots att det verkligen blev en rivstart.

Det är lätt att känna en viss panik när semestern är över.

Men då gäller det att komma ihåg att livet inte tar paus för att semestern är över.
Men - viktigt att se till att landa rätt i vardagen och försöka hålla kvar lite av semesterkänslan.

Och inte glömma att det verkligen är högst naturligt att vara lite segare på morgonen den första veckan.


Jag tror det är viktigt att ta tillvara nystarten.Att hålla kvar känslan från ledigheten.

Jag tror man gör det på ett bra sätt genom att ge varje dag till en dag då du gör något extra för dig själv varje vardag - det är så man skapar guldkanter i det grå...

Promenera en bit i i en park, gå och shoppa.
Ring den där vännen du aldrig träffar. Köp en ny bok.

Vad du gör är inte så viktigt som ATT du gör!


Nu ska jag snart krypa isäng även om det fortfarande är ljust ute.

Morgnarna - de tidiga - är svårt att ändra på - och då blir kvällarna också tidiga.


Önskar DIG en skön måndagskväll och så småningom en god natt!


Här kommer också ett citat!


"Ingen kan bli fullt medveten om en annan människa utan att älska henne."

Viktor Frankl



Av Kaela - 1 augusti 2016 06:10

 


Måndag morgon och det är den första augusti!

Semestern är slut för min del och så tror jag det är för många andra också.

Ett slut är ju alltid också en början.

Stort att få börja jobba igen.

Möta dem som vi brukar möta...låta rutinerna ta över livet - de som vi kanske inte haft så mycket av under sommaren!

Vardagen är verkligen inte grå!

Den har många nyanser!

Önskar DIG en bra ny dag, ny vecka och ny månad!


Ta med dig citatet här nedanför !


"Låt mig med öppna ögon läsa den bok mina dagar skriver – och lära."

Dag Hammarskjöld



Av Kaela - 1 augusti 2016 06:06

 

 

Grattis Per som har namnsdag idag den 1 augusti!


Grattis också till DIG som har födelsedag idag!


ta hand om er dag!

Låt den bli den speciella dag den faktiskt är!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards