Alla inlägg den 9 augusti 2016

Av Kaela - 9 augusti 2016 20:15

 

 

"Jag tror det är åldern"....visst har du hört någon säga så - eller kanske till och med sagt det själv.

Så ofta att det blivit en vedertagen sanning .. Men stämmer det?
Njaa. Jag vill nog säga så och dra mera åt nej än ja.

 

Och varför använder många människor ordet gammal om sig själv? Jag tror att det spelar enormt stor roll hur vi tänker om oss själva och hur vi pratar om oss själva. Att välja fel ord kan få helt förödande effekter.

Nu menar inte jag att det är negativt att vara gammal.

Men däremot tror jag det är ytterst få människor som vill bli det i förtid.


Jag handlade kläder idag - med en ung glitterögd dam på 95 år.

Vi provade...och fnissade och gick i affär och ur affär....visst fastslog hon att hon inte var"riktigt klok" som köpte tre klänningar (observera - på rea) när hon var så gammal att hon kan dö vilken dag som helst.

Försiktigt påminde jag henne om att det kan faktiskt alla.

Ingen av oss har något löfte om morgondagen.


Strax innan var jag tillsammans med en kvinna på 59 år . Under vårt samtal påpekade hon många gånger hur gammal hon är.

Och tänk  - fär varje gång hon sa det, skulle jag nästan kunnat svära på att hon fått en rynka till.


Gammal eller ung....det är inte viktigt!

Det viktiga är att vi lever hela den stund vi har tilldelats på jorden.

Visst är det fantastiskt att få vara här!


Nu vill jag önska DIG en skön kväll och en god natt!


Några klokord att ta med dig när du vandrar vidare....


"Försök inte bli en man med framgång, försök hellre att bli en man med värderingar."

Albert Einstein




Av Kaela - 9 augusti 2016 17:38

 

Vill du också veta detta om dig själv? Gå då in här


 



Så här påstår testen att jag är.

Och när det gäller vilka yrken som skulle vara aktuella håller jag med nästan till 100%

Din personlighetstyp: "Engagerad Realist"

Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.



Av Kaela - 9 augusti 2016 06:16

 

 

Känn ingen rädsla för det som väntar eftersom framtiden redan är här.
Den framtid du drömde om förra året - eller kanske igår!

Den lever du i idag!

Lever vi i nuet känner vi  att vi har all kraft att förändra det som behöver förändras - och vi lever med varje fiber av vårt jag!
Inte det sämsta - det är ju vad vi längtar efter att göra! 

Låt oss njuta av vår förmåga till fantasi som vi har fått som en gåva så vi ser vilka otroliga verktyg vi har har.

Det viktigaste är att vi är fokuserade här och nu för att se var vi sätter ner våra fötter....


En härlig tisdag önskar jag DIG!

 

Ett tänkvärt ord i morgonstund...

 

"Ibland behöver vår Sluta göra-lista vara längre än vår Att göra-lista."

 

Av Kaela - 9 augusti 2016 06:11

 

 

Idag är det tisdagen 9 augusti och Roland har namnsdag!

Varmt grattis!


Varmt grattis också till DIG som fyller år idag!

En dag av glädje önskar jag er!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards