Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av Kaela - 17 augusti 2016 18:38

    
Bilden från Aftonbladet



"Hjälp oss att hitta den eller de som bränt ner över 20 bilar i Klockaretorpet" säger polisen i Norrköping i artikeln i Norrköpings Tidningar.


Det är ju otroliga värden som bara går upp i rök när någon anlägger en brand där så många bilar står i carportliknande garage.


Regeringen vill ha mera poliser och strängare straff....

Ja jag bara hoppas det hjälper.....


Men jag undrar?


Av Kaela - 17 augusti 2016 06:09

 

 

För det allra mesta rör sig våra tankar runt de mera vardagsnära tingen då vi vaknar....in i duschen, vilka kläder ska jag ha idag...vad ska jag ha med mig....men ändå tror jag vi mår bra av att avsätta fem minuter av eftertanke i början på vår nya dag!

Låta tacksamheten vakna till liv inom oss över att vi får vara med i dag också!
Cirka 250 andra svenskar är inte med oss längre....denna dagen gryr utan dem.

Något många av oss skjuter ifrån oss och inte vill tänka på - att vårt liv är ändligt.

Men jag har upptäckt att med det perspektivet går det lättare att uppleva glädjen och tacksamheten över varje dag!


Det gäller att se det så inte dagarna bara blir transportsträckor i våra liv...utan att vi verkligen är med och inser hur stort det är att vi är det!


Livet är inte alltid så lätt att leva och dagarna kan färgas av svårigheter och sjukdomar och andra motgångar som drabbat oss.

Det är både ok och nödvändigt att vi tillåter oss att vara ledsna över det.

Men vi mår bättre om vi ändå - under ledsnad över tråkigheter och sjukdomar ger oss tid att ta de där minuterna på morgonen för at upptäcka att under allt annat som rör sig i oss så bor det en djup glädje över att vara till.


Önskar DIG en underbar dag idag!

Ta gärna med dig morgonens citat när du går ut i din dag...


"Det är en sak hur verkligheten ser ut och
en helt annan sak hur man tolkar den "

Seija Matthew


Av Kaela - 17 augusti 2016 06:04

 



Idag är det onsdagen den 17 augusti och Verner och Valter har namnsdag!
Stort grattis till dagens namnsdagsbarn!


Stort grattis också till DIG som firar födelsedag idag!


Ha en underbart fin firardag!



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards