Alla inlägg den 24 augusti 2016

Av Kaela - 24 augusti 2016 18:21

d

     

Samtalade med en ung kvinna idag som vill ha en stödkompis via Frivilligcentralen.

Samtalet berörde mig starkt.

Hon öppnade med att säga: "500 vänner på Facebook - men ingen som ringer när jag är sjuk och ingen som vill lyssna när jag är ledsen.

Ingen som ens märker att jag inte mår bra."


Jag undrar hur många har det som hon?
Och var har vi hamnat?

Vänner - det är såna som bryr sig.'Vad ska man annars med vänner till?

500 vänner på Facebook!!

Ja det är ju gott och väl - men man behöver vänner nära också!


Vänskap i verkliga livet tar tid att bygga upp – och vårda.

En verklig vän är för de flesta av oss är någon som man kan lita på i vått och torrt.
Någon som har samma grundläggande värderingar och som har ”undertecknat kontraktet” med lika delar givande och tagande.

Men hur fungerar det på nätet?
Hundratals friends och många likes på varje inlägg man gör - men kanske ingen som bryr sig då man verkligen behöver någon att hålla i handen.


För min del vill jag inte byta bort en enda verklig vän mot 1000 friends på Facebook eller en kram när jag behöver det som bäst.
Trots det så uppskattar jag er fina bloggvänner och läsare oerhört mycket.

Ni känns verkligen som min familj och min vänkrets på nätet.


Ikväll är jag väldigt trött och ska försöka se till att få en tidig kväll.

Önskar DIG en fin kväll och en god natt!


Och så citatet....



"Det enda sättet att leva är att acceptera varje minut som ett mirakel som inte kan upprepas."
Jack Kornfield





Av Kaela - 24 augusti 2016 06:04

 

 

 

Även de mest positiva och glada människor kan bli nedstämda, till och med deprimerad och känna sig ensam och övergiven.

Det bara är så.

Ingen kommer helt undan.

Men det finns knep att ta till.

Du kanske har ett alldeles eget knep när en svart morgon infinner sig och allt känns totalt omöjligt att orka med.

Själv sätter jag på en av mina favoritlåtar.

Vill du veta vilken sång?

Ja det är ju ingen hemlighet. Det är Halleluja med Leonard Cohen!

Hans röst med de tonerna lyfter mörkret från mitt sinne.


Jag tror det är många som upplever samma sak.

Musik lyfter.

Både att lyssna på den och utöva den.

Det finns till och med läkare som skriver ut körsång på recept har jag hört talas om.


Oavsett vilket knep du har -  så fungerar det förstås och nu står du färdig att ta hand om den här dagen.

Din fantastiska onsdag!
Du är värd en underbar dag!

Ta emot den!


Dagens citat.....


"Ett ord befriar oss från tyngd och smärta i livet. Det ordet är kärlek."

 Sofhocles


Av Kaela - 24 augusti 2016 05:58

   


Idag är det den 24 augusti och Bartolomeus har namnsdag!


Jag gratulerar!


Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Gör dagen minnesrik!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards