Alla inlägg den 31 augusti 2016

Av Kaela - 31 augusti 2016 19:27

 


Intensiva dagar fortsätter på mitt arbete!

En viss oro finns hos både mig och de två som ska efterträda mig när jag slutar.

Något jag egentligen inte alls vill göra.

Och inte skulle göra om jag inte drabbats av min synskada.

Jag vet att jag har massor -eller nåja mycket att ge fortfarande - och jag kommer nog att må dåligt över att inte veta var jag ska göra av det.

Just nu är det precis tre månader kvar!
Sorg och förväntan slåss inom mig vid den insikten.

tillsammans med en oro för hur det ska gå  när det blir för lite personal eftersom de tillsammans endast kommer att ha 80% av heltid.

Livet kommer att bli8 annorlunda för mig och det är väl någon stans ok - men om det inte fungerar där.

Hur blir det då?
Alla som behöver hjälp.

Kommer de att få det?
Frivilliga som behöver tala ut en sen kväll.

Ställer de tillträdande samordnarna upp på det?

Tror inte det.

Kan bara hoppas att det ska fungera ändå!

Det går inte att leva utan att då och då ta adjö.
Avsked och sorg hör till livet


Lite trista funderingar ikväll.

Men det beror på att en månad som ligger bakom gått så rasande snabbt.

Och det är bara tre kvar......


Önskar DIG en härlig onsdagkväll och ett nöjt och tacksamt hej då till augusti!


Och så ett citat.....


"Kärleken begränsar inte; den vidgar våra horisonter och gör så att vi tydligare kan se det som är utanför oss och så att vi ännu tydligare kan se de mörka platserna i våra hjärtan."

M.D.S







Av Kaela - 31 augusti 2016 06:03

 

 

 

 

 

 

  Så många fantastiska soluppgångar och/eller dimhöljt magiska mjuka morgnar vi har haft i sommar! 
Att uppleva en tidig sommarmorgon med alla sinnen är närmast oförglömligt.


Jag bor ju som du som läst mig vet, inte längre på landet  - men himlaspelet och solljuset är detsamma i stan.

Inga rådjurskid eller skrämd lten harpalt skymtar i dimljuset på innegården här i stan som ofta på landet.

Och det kan jag sakna.

Men egentligen behöver jag ju bara blunda för att minnas.....

Och dessutom bjuder himlen på färgspel och lovar lite försiktigt sol s¨snart jag öppnar ögonen under mina stilla minuter på balkongen.

Jag är förstås lite längre från marken och det som sker där även i en stad så här på femte våningen - men å andra sidan är jag ju närmare himlen.


Nu väntar en dag full av uppgifter!

Jag ser fram emot detta och önskar DIG en dag när DU känner att DU har det DU vill ha idag!



Och så ett citat....


Våga ta emot det livet har att erbjuda. 
Ha modet att leva, känna och uppleva. 
Våga möta andra människor och älska någon. 
Vid livets slut kommer du inte ångra det du gjorde 
utan det som du aldrig vågade göra. 

-

Sanna Edhin

Av Kaela - 31 augusti 2016 05:58

 


Idag  den 31 augusti - har Arvid och Vidar namnsdag!


Stort grattis till er som bär något av de namnen.


Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag !


Ta hand om dagen och gör den särskild!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards