Alla inlägg den 26 september 2016

Av Kaela - 26 september 2016 21:26

   

 

En intensiv och underbar dag!

Fullpackad med möten...tankeutbyten....

Men nu är jag sååå trött.

Det blir nog en mycket kort tid för mig i soffan innan jag måste ta mig in i sovrummet.


Önskar DIG en skön måndagkväll - så där lagom vardaglig som vi egentligen trivs så bra med att ha det!


....och så ett citat att plocka med dig....om du vill....


”Oro tömmer inte morgondagens sorger, den tömmer dagens styrka.”
Corrie ten Boom

Av Kaela - 26 september 2016 05:56

m  




Ett sammetsmjukt mörker omslöt mig och mina tankar under min stund på balkongen idag.

Det är nog cirka 10 grader varmt och en stilla vind smekte.

Egentligen gillar jag inte mörker men idag kändes det milt och lugnande inför en dag som jag vet kommer att bli oerhört intensiv och väldigt lång eftersom kvällen innehåller en delkurs för nya frivilliga i bemötande av personer med demenssjukdom.
Klockan hinner nog gå en bit över 21.00 innan jag öppnar dörren till det bästa stället i världen - hemma.


Tittar med tacksamhet på mitt hem och gläds över det jag har.

Hemma är nog den viktigaste platsen för oss alla.

Där vi skapar en tillflykt och ett bo.

En god vän som läser min blogg undrade hur jag kan ha så "rosafärgade glasögon".
Hon tyckte att det finns mycket elände i världen men att jag hela tiden fokuserar på det som är bra.

Och det är sant.Det gör jag!

Och det är ett högst medvetet val.

Jag har sagt det förr men det är viktigt nog att upprepas;
– Vi tänker ca 60 000 tankar om dagen och 99% av de tankar du tänker idag, är en upprepning av de tankar du tänkte igår och kommer att tänka imorgon om du inte gör en medveten tankeskiftning!
Tänker vi i svart och hopplöst - då blir livet så.

Därför väljer jag att fokusera på det som är bra och fint i livet.

Vilket inte alls är samma sak som att blunda för att det finns mycket tråkigt, svårt och tungt i allas våra liv.

Men vi bär detta lättare om vi har en ljus inställning till det som är och det som möter oss.


Just nu - en sammetssvart morgon i september önskar jag oss alla en dag när glädjen har övertaget!!


Så ett citat:



"Att vara dig själv i en värld som ständigt försöker göra dig till någonting annat är den största bedriften."

Ralph Waldo Emersson




Av Kaela - 26 september 2016 05:53

 


Måndag är det idag...den 26 september och Enar och Einar har namnsdag!

 

Gratulerar så var

 

Einar, även Ejnar, Ejnarr eller Enar, är ett isländskt namn med nordiskt ursprung, kan betyda "en som strider ensam".[1] Alternativa tolkningar: "djärv" eller "dristig". Namnen har använts i Sverige sedan 1200-talet.Det finns just nu16 312 personer i Sverige med namnet Einar eller Ejnar, varav 2 328 som tilltalsnamn[3]

Den 31 december 2014 fanns det totalt 2 899 personer i Sverige med namnet Enar, varav 500 med det som tilltalsnamn.


Gratulerar också så varmt DIG som har födelseag idag!

Ta hand om dagen och gör den minnesrik!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards