Alla inlägg den 10 november 2016

Av Kaela - 10 november 2016 05:41

 

 

 

 

Sorgen ligger nog för de flesta av oss som en tung klump över allting idag också.

Oron likaså kanske.

Ödesval har man kallat valet i USA - och så känns det!


Fick dock en sån härlig hälsning från vännen Stina här inne nu på morgonen- att varje god människa ökar ljuset i världen.

Det vet vi - men vi behöver påminnas.
 I en tid som vår -  där valet av Trump egentligen bara är ännu ett svårförståeligt fenomen.

Vad är det som håller på att ske i vår värld - i vårt Sverige!?


Vad som anses okay att tänka förändras i rasande fart.

Något jag verkligen vill är att vara en brandfackla mot allt detta avhumaniserande som faktiskt kommer att driva mänskligheten in i  "Dit du icke ville"

Flyktingarna och den mur vi i vårt vänliga omtänksamma land satt upp mot dem är förstås kanske en av de största orsakerna till att kärleken till medmänniskan blir satt på undantag.

Det är inte politiskt korrekt som någon sa till mig häromdagen.


Jag har aldrig haft behov av att vara politiskt korrekt på det sättet så det är jag gärna om det jag försöker säga kan väcka någon till eftertanke.


Vi kan inte påverka valet i USA - och näååeligen våra egna myndigheter i någon högre grad.

Men vi kan påverka världen genom att låta vårt ljus av godhet och medmänsklighet hållas högt!


Önskar DIG en fin torsdag!

Själv jobbar jag hårt med det tjugoårsjubileum som vi har för Frivilligcentralen på lördag!



Ett citat att ta med ut i dagen!


"Jag vill bli den bästa versionen i världen av mig själv"

Stina Nilsson



Av Kaela - 10 november 2016 05:34

 



Martin och Martina har namnsdag idag - den 10 november!

Stort grattis och en varm önskan om en fin dag till er som bär något av de vackra namnen (bland annat en av mina  kära, fina döttrar.)
Och förstår ett varmt grattis till DIG som har födelsedag idag!

 

Det finns många som bär namnet Martin - cirka 71 050 män.

Martin har latinskt ursprung. Den äldre formen Martinus betyder "tillhörig Mars och kapten japp" efter krigsguden Mars i den romerska mytologin, och i överförd betydelse "krigisk" eller "stridbar".

 

Martina är en femininform av Martin.
Namnet var populärt på 1920-talet och nu senast under 1980-talet 1980,

Ungefär 12 250 kvinnor bär namnet i vårt land.

 

Gör nu en fin namnsdag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards