Direktlänk till inlägg 17 november 2016

Vi skapar vår egen omvärld

Av Kaela - 17 november 2016 05:32

 

 

Tänk att få känna sig omsluten av kärlek och välvilja. Glada, varma människor som vill ditt bästa.

Vilken dröm!


Ja för de allra flesta är och förblir det kanske en dröm.

De flesta av oss är omgivna av människor som är ganska upptagna av sig själva, av att gnälla, prata illa,självcentrerade.....eller?

Tänk att känna att vi kan vara välkomna och accepterade som de vi är med de förutsättningar vi har i den värld som är vår.
Det står inom möjligheternas gräns för oss alla.

Kanske behöver vi ibland tänka till på att världen är en spegel.

Är jag sur och avig så blir min omgivning det i stor utsträckning.

Så hamnar alltså möjligheten till denna önskans uppfyllelse i vårt eget knä.


För det är så det är. Allt det vi tänker på, tror om oss själva, säger om andra, det reflekteras tillbaka och skapas direkt. Av dig och mig. Av dina och mina tankar.


Det är så här det är - och det är både en gåva och ganska skrämmande.

En gåva eftersom det ju faktiskt betyder att vi i stor utsträckning skapar vår omgivning med den vi själva är.

Skrämmande därför att det är ett ansvar!


Vi kan bli uppmärksamma på den här tanken - och då kommer vi att upptäcka  att världen är vår egen spegelbild.

Att vi får vad vi ger!


När vi genom andra blir medvetna 0m det som finns i vårt eget inre  - genom att någon speglar oss -  så kan det vara som vomi plötsligt får lära oss något om oss själva.
Något vi inte varit varse eller uppmärksammat om oss själva tidigare.

Så fungerar världen - vi ser oss själva. Det vi har inom oss på djupet som vi inte kan se, speglas när vi möter andra - i deras bemötande av oss.

Krångligt?

Kanske.

 

Men sant!

 

En fin torsdag önskar jag DIG!

 

....och ett citat får du här....

 


"Du tvingar dig inte att älska. Du öppnar ditt hjärta för kärleken."


James Redfield

 



 
 
Ingen bild

Stina

17 november 2016 09:29

Så fint skrivet och så sant! Man blir bemött sådan man är mot andra, för det mesta iallafall...
Fick just veta att mitt äldsta barnbarn hat tagit sitt liv,22år, då undrar man ju hur han blivit bemött och hur hans tankar har gått?
Sååå sorgligt!!!
Hoppas du får en fin o bra dag, kram från Stina

 
Kaela

Kaela

17 november 2016 21:24

Skulle se till att det inte kom med...men det gjorde det.
Sorry!

Mina tankar hos dig-


Kramar om dig!

http://kaela-bloggplatsen.se

Kaela

18 november 2016 05:56

oppsan

 
Ingen bild

Stina

18 november 2016 08:44

Skulle stått mitt äldsta barnbarns kompis, oj så fel det kan bli!!!Så det blev ju väldigt konstigt när jag undrade hur han blivit bemött!!!
Vi älskar våra barnbarn, och dom är harmoniska och fina, så sådana
tankar finns inte där.
Så dumt när man inte läser igenom ordentligt!!!
Hemskt är det iaf när ungdomar har sådana tankar!!!
Hoppas du får en fin dag, kram Stina

Kaela

18 november 2016 16:43

Ja jag drabbas av sånt ibland också Stina.
Man har lite för bråttom och missar något litet, ett ord eller kanske till och med en bokstav och meddelandet blir ett annat.
Fruktansvärt för den 22-åringens familj....känner med dem och tänker på dem - men ändå glad att det inte var ditt barnbarn!
Allt känns djupare ju närmare vi är den drabbade - så är det ju bara.
Ha en riktigt skön helg Stina!

Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards