Direktlänk till inlägg 18 november 2016

Lyckligare vid 65 än vid 35 år

Av Kaela - 18 november 2016 06:09

 


 

 

En ganska varm dag....ja ingen sommarvärme förstås - men ändå några grader över nollan.

Det får man vara glad för i november.


Igår läste jag att de  /enligt en ameikansk forskning /lyckligaste människorna de mellan 65 och 79 år.

Men är då lycka och vad är det att vara lycklig.

Betydelsen är individuell givetvis - men jag tror ändå att många förknippar lyckan med pengar, makt, oberoende, status, vackra hem, problemfria barn, välbetalda och åtråvärda jobb....

Men kanske är den något helt annat.


Tänk om det är så att vi faktiskt själva kan bestämma oss för att vara lyckliga med det vi har och inte önska oss mer, bättre och större?


Tänk om man varje dag kunde se sig omkring och uppskatta det som är ens verklighet, precis här och nu? Att acceptera det som är utan att vilja ha nåt annat.

Är det så att de som kommit lite längre och får lite flera ljus på tårtan på födelsedagen är klokare genom att man skaffat mera erfarenhet av vad livet går ut på.

Så att det är därför de är de lyckligaste?

Jag lutar nog åt den förklaringen.

Ta nu hand om DIN dag!



här kommer ett citat förstås.....


"Toppen på lyckan är uppnådd när en person är redo att vara den han är."
Desiderius Erasmus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards