Direktlänk till inlägg 25 januari 2017

Regnpromenad, rödbetssoppa och funderingar

Av Kaela - 25 januari 2017 18:54

 

En snabb promenad utmed Strömmen i regnväder med mannen i mitt liv.....ätit rödbetssoppan när vi kom in...den smakade dubbelt så gott efter strapatsen.

Funderar över varför det är så svårt att vänja mig av med att ha bråttom....behöver ju mestadels inte ha det numera....



 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

25 januari 2017 20:32

Så fint med regndroppar i vatten. Jag älskar öppet vatten men här ligger isen tjock över sjön och gör flera månader till.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kaela

26 januari 2017 06:54

Oj is på vattnet, det har vi knappt sett här i "Peking" i år!
Strömmen, som den heter- har forsat fritt hela vintern hitintills.
Ja jag gillar vatten och det fick jag ju i kubik under promenaden igår!

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

26 januari 2017 01:10

Fy fan vad arg jag är! Hur har hon mage att gå in och sno det jag skrivet.
Min rubrik va. Jag tycker inte min blogg är dålig och så kopiera hon hela min text.
Det är inte ok och att folk gå in och gilla något jag har skrivit är helt sjukt.
Har man eget att skriva så skriv inte då för det är stöld.
Jag lägger ner massor på min blogg även om den innehåller kanske för er lättsamma saker jag skriver om eller fota eller gör.
Jag skulle aldrig gå in och ta det någon annan har gjort för det är fult.
Jag googlar och jag undersöker lite vad som man vara intressant för bloggen och även om det kan verka likt någon annans så gör jag det på mitt sätt.
Att stjäla det någon har skrivet är som att stjäla ens identitet och det är absolut inte ok.
Jag ska gå vidare med detta!
Denna sjuka människa!
Hon som kopierade min text på bloggen har blockat mig fast det har jag gjort med henne med och anmält henne.
Det finns inte en chans att jag tycker det är ok överhuvudtaget att stjäla andras inlägg.
En ful människa gör så och sko sig på andra och tro att det är ok.
Blir mest arg och sårad då jag vill ha min blogg i fred och jag tycker om den själv.
Ni som läser och följer mig gör mig jätteglad och jag blir så lycklig av att ni vill läsa.
Jag är grön på att blogga men jag tycker det är skitkul på ren svenska.
Tack för att följer och gilla mina inlägg.

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Kaela

26 januari 2017 06:50

Vad tråkigt att du råkat ut för att någon stjäl dina blogginlägg.
Har hört att det finns andra också som har eller haft problem med det.
För egen del vet jag bara att någon kopierade en av mina dikter och "glömde " skriva vem som skrivit den.
När jag kontaktade personen bad hon om ursäkt och satte dit namnet.

Ha en riktigt fin torsdag och så småningom helg!

 
Anki

Anki

26 januari 2017 10:05

Inget regn här, och det känns väl ganska OK. Fina promenadvägar där vid Strömmen :)
Du undrade var jag bor ... vi bor ganska centralt med 3 mil till Norrköping, 2 till Finspång och 3½ till Linköping. Platsen heter Granmyra och närmaste by är Vånga, 4 km bort. I en röd liten stuga i kanten av skogen ... tyvärr så krymper skogarna runtomkring med rekordfart och det gör mig så ledsen.
Önskar dig en fin dag!
Kram

http://ankistankar.blogspot.se

Kaela

26 januari 2017 20:08

Hej Anki!

Vi har själva bott utanför stan tills för två år sedan.
Men man kan inte säga att det är en centralort.
Då talar jag alltså om Simonstorp.
Vånga känns mera lättåtkomligt med lokaltrafik i varje fall.
Härligt, då har vet vi vad vi har varandra....själv behöver jag bara gå över gatan så är jag i Folkparken just vid Matteus kyrka.
En skön torsdagskväll till dig!
Ja - skogen är viktig.
Det saknar jag med Simonstorp!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards