Alla inlägg den 6 februari 2017

Av Kaela - 6 februari 2017 20:15


 




Det bästa som vi äga,
det kan man inte giva,
det kan man inte säga
och inte heller skriva.

 

Det bästa i ditt sinne
kan intet förorena.
Det lyser djupt där inne
för dig och Gud allena.

Det är vår rikdoms råga
att ingen ann kan nå det.
Det är vårt armods plåga
att ingen ann kan få det.


Karin Boye

Av Kaela - 6 februari 2017 17:47

g  

Här ligger det som ska bli glasväggar till vår balkong.

Glasfirman vinchade upp det....och det kändes nästan lite farligt när man såg paketen svänga alltför nära balkongräcket.

Men det är nog helt alltihopa och om 14 dagar blir det vår tur att få väggarna resta på uterummet.

De hinner en balkong per dag har jag förstått och alla har redan fått veta vilken dag just deras balkong ska iordningställas....vi har fått den 21 februari

Av Kaela - 6 februari 2017 17:11

 


Relationer är egentligen för de allra flesta, tror jag, anledningen att leva.

De skapar oss- är vår trygghet och våra speglar.

Och de finns även om vi inte ses varje dag!

Faktiskt så är ju den enda  person jag är tillsammans med alltid och -  för alltid  -  mig själv.

Min relation till mig själv är den längsta jag någonsin har.


Hur är då den här relationen ?

Vaknar jag varje morgon och är glad för att möta mig själv ?

Är jag en person som jag tycker om att umgås med ?

Tycker jag om mina egna tankar och känslor ?

Skrattar jag med mig själv ?

Älskar jag den jag är?

Är jag nöjd med att vara den jag är ?


Den näst längsta relationen är den med våra syskon.

Och jag har glädjen att ha flera stycken.

Även om det skiljer sexton år mellan den äldste och den yngste av oss (vilket gör att vi på sätt och vis inte delade barndom) så delade vi föräldrar.

Och nu när föräldrarna är borta så kan vi dela minnena med varandra.
Vi bor ganska långt ifrån varandra så det är inte precis något snabbfikasällskap vi kan ge varandra

Men de finns - och det finns telefoner. och det finns Skype....Underbara vänner har jag, en del sedan flera decennier, andra riktigt nya...underbara gåvor av livet!
Där kan det bli en och aqnnan snabbfika när jag nu efetr massor med år med mängder av övertid hamnat i "after work- gänget"!


Tappa inte bort dig själv i dina försök att hålla
kvar någon som inte bryr sig om att förlora dig"

Okänd tänkare







 
Av Kaela - 6 februari 2017 14:38

Just nu är vår balkng helt tom i väntan på att paket med glas och annat ska vinchas upp. 5 våningar upp och invänta den 21 februari då ..inglasning av balkongen görs.

Av Kaela - 6 februari 2017 02:13

 


Idag är det den 6 februari och Dorotea och Doris har namnsdag!

Stort grattis till er!

Gratulerar också DIG som firar födelsedag idag så varmt! 

1 745 kvinnor i Sverige heter Dorotea som kommer från det grekiska mansnamnet Dorotheussom betyder "Guds gåva.

 

Doris är ett grekiskt namn som betyder "gåva" eller "från havet" .Eventuellt kan det ha betydelsen också vara "dorisk kvinna".'

 

Se till att fira dagen ordentligt!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards