Alla inlägg den 8 februari 2017

Av Kaela - 8 februari 2017 22:20

Att utvecklas med alla de fördelar du fått med dig hit, är själva meningen med din jordevandring.


Att bli den allra bästa versionen av dig själv!


Och jag är säker på att du kan lyckas.


 




Du är den absolut bästa DU!

Hitta dig och visa dig för omvärlden!


En helt unik varelse som aldrig förr trampat Tellus jord - och aldrig kommer någon som är precis som du att göra det efter dig.


DU är helt fantastisk.


Här får du ett tänkvärt ord att hålla i när du behöver lite puschning i att vara - den allra bästa DU!


”Jag försöker inte dansa bättre än någon annan. Jag försöker bara dansa bättre än mig själv.” -

Mikhail Baryshnikov

Av Kaela - 8 februari 2017 15:18

 

 

 

 

Den första dikten jag hittade av Anna-Greta Wide var denna: Du har ett liv..... det blev verkligen kärlek vid första ögonkastet"..fortfarande är den en av mina favoritdikter...


DU HAR ETT LIV

Du har ett liv, ett fattigt eller rikt.
Och det är inte någon annans likt.
Och du kan handskas med det ganska fritt.
Med ändå är det inte riktigt ditt.
-
Du kan förråda det för mat och sold.
Du kan förtrycka det med hot och våld.
Du kan förneka vad det innerst vill.
Men mycket skall det inte tjäna till.
-
Du skall till sist med ödmjukhet förstå
en sanning, som är prövande att nå,
och som du kanske tvivlar på ännu:
Ditt liv är mycket starkare än du.

Av Kaela - 8 februari 2017 09:32

 



I morse hade jag min tankestund på den balkong som är så röjd inför inglasningen och full med paket av glas som ska bli väggarna - att jag knappt får plats med stolen jag ställer ut

Det ord som kom i mina tankar denna morgon, var ordet "uppdrag".

Vi får ett hel del olika uppdrag genom livet.

Det låter ansvarsfullt och det är det vanligen.

På Frivilligcentralen säger vi "uppdrag" till exempel när en frivillig utför en ledsagning.

Och att få ledsagat en behövande äldre eller funktionshindrad i ett viktigt eller roligt ärende - det är ett förtroende och därmed ansvarsfullt.


Det viktigaste och svåraste och längsta uppdrag som livet ger oss tror jag är att vara förälder.

Att vara förälder är ett fantastiskt stort och viktigt uppdrag. Underbart men det kan också kännas nästan alltför stort och  övermäktigt.

Varje förälder vet ju att det är de dagarna tillsammans med min lilla som formar hennes eller hans framtid.

Jag tror att vi alla tycker att våra föräldrar begick ett eller annat misstag. I allra värsta fall tycker vi hela deras föräldraskap var ett misstag. Så illa är det mycket sällan.

Men en sak är säker.

Varje förälder, utan undantag, begår misstag.
Är för mycket eller för lite...lägger sig i, eller missar...är för kvävande i sin omsorg och kärlek eller för sval...har för mycket regler eller för lite....

Och barnet växer upp och tänker: Så här ska jag aldrig behandla mina barn.

Vi  - som nyss var föräldragenerationen men som blivt far och mor föräldragenerationen ssnabbare än vi någonsin trodde det kunde ske -  vi sitter nu vid ringside och ser våra barn begå misstag....inte de vi gjorde, men andra ....

För så är det och så tror jag att det ska vara...

Jag tror ju att det allra värsta ett barn skulle kunna få vore en fullkomlig förälder.
Livet är ofullkomligt, alla människor är ofullkomliga - och föräldrar är förstås också ofullkomliga.

Men i de allra flesta fall älskar alla dessa ofullkomliga föräldrar sina ungar bortom sans och vett- oavsett om de visar det för mycket eller för lite.

Och kärleken är alltid fullkomlig! Sätten vi förmår visa den på kan vara ofullkomliga- men det förminskar aldrig kärleken.





Av Kaela - 8 februari 2017 07:26

 

 

 

Bert och Berta har namnsdag  - varmt grattis även till er!

Varmt grattis också till DIG som har födelsdag!

Ställ till med ett glatt kalas så dagen blir minnesrik!

 

2 116 kvinnor i vårt land bär namnet Berta som är en kortform av flera tyska namn som innehåller namn -delen Bert: Alberta, ned flera. Stavelsen Bert betyder förnäm, ljus eller glänsande. Berta var ett vanligt förnamn runt förra sekelskiftet, men har varit mycket ovanligt sedan 1960-talet.

 

7 149 män i Sverige lystrar till namnet Bert , som liksom  Berta är en kortform av flera germanska namn som innehåller namnledet bert: Albert, Berthold, Bertram etc. Stavelsen bert betyder "förnäm", "ljus" eller "glänsande". Bert har använts som dopnamn sedan slutet av 1800-talet.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards