Alla inlägg den 9 februari 2017

Av Kaela - 9 februari 2017 19:14


 

.......

med ögonen mjuka

av stjärneljus


barnen sover

och gungorna i parken

är tomma


låt oss flyga

som vi gjorde en gång

låta fötterna nudda himlen


kasta oss mot horisonten


precis som barn


och jag ska rita vingar

med frusna fingrar

på din rygg


medan flyttfåglarna

återvänder


över våra huvuden.......
Kaela

Av Kaela - 9 februari 2017 11:11

 

 

 

Jag är just nu ett knapptryck bort från att berätta för hela världen vad jag tänker och tycker.
Det är faktiskt precis så det är när vi sitter vid vår dator eller Ipad eller Iphone.

Oftast är det harmlöst, till exempel om du trycker på ”gilla” här nedanför.

Men  klickar vi iväg våra tankar innan vi tänkt klart – då är internet skoningslöst.

Inte här i bloggen förstås....man kan ju snabbt ta bort ett inlägg. Men även här kan ju andra hinna se det innan jag hinner ta bort det.
Och på många andra ställen kastas det kanske rakt in i massor av människors verklighet!.


Det finns en och annan som har gnällt om sin arbetssituation och om sin chef på Facebook, helt förglömmande att man ju har addat chefen.

Det är inte säkert att det bidrar till befordran på jobbet. Snarare tror jag man kan säga att det är säkert att det inte gör det, om man nu inte har en ovanligt storsint chef.


Jag blir ofta ganska förvånad över att många inte verkar orka tänka efter innan de delar vidare länkar, statusar, bilder. Gäller att tänka till - före!

Står jag verkligen för det här?
Har jag läst igenom det- ända till sista raden!

 Vem är avsändaren?
Vad är syftet? 
Blir jag delaktig i att hänga ut en enskild individ?

Gäller verkligen att tänka efter före.

Att tänka efter, efter är vanligen försent!



Bilden är inspirationskälla och också lånad från Google


Av Kaela - 9 februari 2017 06:44

Den 9 februari och torsdag är det idag!

Fanny och Franciska har namnsdag!

 

 

Stort grattis till er!
Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!

Gör en fin bemärkelsedag!

 

10 323 kvinnor i vårt lan heter Fanny som är en engelsk feminin form av mansnamnet Francis eller en kortform av Franciska och kan tolkas som ungefär fransk flicka.

Namnet Fanny har många betydelser om man söker på det, men den betydelse som nämns mest är "fri".

 

 

234 kvinnor heter Franciska i Sverige, vilket är en feminin form av det latinska mansnamnet Franciscus.
En kortform är Fanny. Den italienska formen är Francesca, och den spanska och portugisiska formen är Francisca. Den engelska formen är Frances och den tyska Franziska..
Oklat betydelse men kan s'ägas ha samma som Fanny, det vill säga "fri"

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards