Alla inlägg den 11 februari 2017

Av Kaela - 11 februari 2017 14:20


 



Som i förväntan
ligger markerna
bundna av vinterkyla

med en vårsång
darrande
under sitt vita täcke

den som vandrar
i skymningen
anar dess toner....

Kaela






Av Kaela - 11 februari 2017 11:38

 

 

Vi har vaknat till en riktigt grå dag denna lördag!

En långfrukost fick förgylla när det inte  finns så mycket som lockar till ivrigt skyndande ut.

Avlöst av soff-häng.

Inte så dumt att ta några timmar till det ibland.

Ingen TV påslagen....bara småprat med  den viktiga person vi delar livet med, svara på sms....låta tankarna rinna...

För min man är det guld säger han....jag kan uppleva det på lite annat sätt eftersom jag är ofrivilligt ledig hela veckorna, eller nästan hela.

Jag kan  bli helt galen på att inte få utlopp för den arbetsenergi som bubblar i mig.
Vi riskerar en viss obalans där  - som vi måste klara att få till balans.

Hans behov av att göra ingenting när helgen kommer och mitt behov av aktivitet....


Något jag har fått höra några gånger under de två månaderna av ofrivilligt hemmavarande som ligger bakom är; "du som är hemma, passa på och njut nu’."

Och jag tänker; "Jaa… av vad skall jag njuta? Att jag går mellan rummen utan att leva mitt liv  - bara i väntan på att få bli tagen i bruk"
Jag letar ljuspunkter och hittar en liten en  - i hoppet att det ska finnas någonstans där den som inte ser så bra med sina ögon kan ha en uppgift.

Kände mig lite tröstad idag då jag läste i lokaltidningen om en kvinna som fyller 90 och som saknar att hon inte har ett arbete.
Tröstad kanske var fel ord....men ni vet...känslan av att jag är inte ensam. Någon annan vet hur det känns.

Jag är van att jobba 12 timmar om dagen i det närmaste...med en avlönad heltid och mer eller mindre en ideell halvtid.

Visst var det alldeles för mycket.

Men nu ör det alldeles för lite.


Nåja...livet kanske tyckte det var dags att spränga cirklarna.

Kasta det ovana i min famn och se hur jag klarar det.

En utmaning helt enkelt.

Och utmaningar behöver vi ju....så jag ska vara glad och känna att det är stort att leva mitt i det levande livet även om det saktat ner farten och ger mig andra utmaningar än de jag är van vid.


Önskar dig en riktigt fin lördag!

I vecken på dagens mantel tror jag att vi ska kunna hitta små ädelstenar både du och jag!

 

 






Av Kaela - 11 februari 2017 08:49

 

 

Den 11 februari är det idag!

Det är lördag och lite gråmulet.

Yngve och Inge har namnsdag och ni gratuleras så varmt!

Varm grattis också till DIG som har födelsedag idag!
Se nu till att få ett bra firande!

 


15 160 män i Sverige bär namnet Yngve, vanligast är namnet som andranamn.
Yngve är ett fornnordiskt mansnamn som troligtvis kommer från ett gammalt gudanamn med oklar identitet (se Ingwaz), men som möjligtvis är ett alternativt namn på guden Frej.
Yngve var enligt Snorre Sturlason den förste kungen av Sverige och efter honom blev hans ätt kallad ynglingaätten.

 

18 135 män och 537 kvinnor bär namnet Inge i vårt land.

Inge är ett namn med fornnordiskt ursprung, det förekommer ofta på runstenar.
Namnet är bildat från gudanamnet Ing och namnet var ett kunganamn på 1100-och 1200-talen.

 


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards